برج ایفل در وضعیت بدی قرار دارد و به‌شدت نیاز به تعمیر دارد

اعتمادآنلاین|

طبق برخی از گزارش‌های محرمانه که به دست مجله فرانسوی "ماریان" رسیده است، در حالیکه برج ایفل هم‌اکنون در شرایط نامطلوبی است چرا که به شدت زنگ‌ زده و به تعمیرات اساسی نیاز دارد، با این حال تا قبل از المپیک ۲۰۲۴ پاریس، این برج مشهور با تخصیص بودجه‌ای ۶۰ میلیون یورویی، فقط رنگ‌ خواهد شد.

به گزارش ایسنا،‌ این برج معروف ۳۲۴ متری پاریس که گوستاو ایفل در اواخر قرن نوزدهم آن را ساخت، یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری در جهان است که هر سال پذیرای حدود شش میلیون بازدیدکننده است.

بنابر گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، اخیرا گزارش‌های محرمانه کارشناسان حاکی از آن است که این بنای نمادین در وضعیت بدی قرار دارد و به‌شدت زنگ‌زده است.

یکی از مدیران برج ایفل که نخواست نامش فاش شود، گفت: اگر گوستاو ایفل برج را می‌دید، سکته می‌کرد.

با این حال شرکتی که مسئولیت نظارت و مراقبت از برج ایفل را بر عهده دارد، در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

این برج با هزینه ۶۰ میلیون یورو برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ آماده‌ و رنگ‌آمیزی می‌شود و در واقع بیستمین بار است که آن را رنگ می‌کنند. این عملیات بزرگ بازسازی در سال ۲۰۱۹ آغاز شد و قرار بود تا قبل از سال ۲۰۲۲ تکمیل شود.

در واقع بنا بود حدود ۳۰ درصد از برج بازسازی اساسی شود و دو لایه جدید روی آن بگذارند اما تاخیر در کار به دلیل همه‌گیری کووید و وجود سرب در رنگ قدیمی، سبب شد تنها پنج درصد این طرح محقق ‌شود.

برج ایفل از ۱۸ هزار قطعه فلزی ساخته شده که با دو و نیم میلیون پرچ به هم متصل شده‌اند و نوسازی آن، پروژه‌ای زمان‌بر است.

دلیل دیگر اساسی بازسازی نشدن ایفل این است که مسئولان آن، به تعطیلی طولانی‌مدت و صرف‌نظر از درآمد کلان این برج، تمایلی ندارند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، برج ایفل زمانی که برای اولین بار برای نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۹ ساخته شد، قرمز رنگ بود اما در سال ۱۹۰۷، همان‌طور که سازنده آن دوست داشت با لایه‌ای از رنگ قهوه‌ای مایل زرد پوشیده شد.

پست بعدی

ظریف : بدم نمی آمد لاریجانی رئیس جمهور شود / اگر شهیدسلیمانی نبود، هرگز بعد از آن استعفا به دولت بازنمی‌گشتم

چ جولای 6 , 2022
صبح نو نوشت : ظریف گفت : قسم جلاله خوردم که من قصدی برای مشارکت در انتخابات ندارم و خواهش می‌کنم به این دوستان بفرمایید که برجام را از انتخابات جدا کنند. روزی که تصمیم گرفتم در اینستاگرام اعلام کنم که نامزد نیستم -که روز بعد از دیدارم با آقای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000