پیشنهاد عابدینی برای هزینه ۳۵۰ میلیارد حاصل از سهام سرخابی‌ها

اعتمادآنلاین|

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس می‌گوید سرمایه فروش سهام این باشگاه نباید خرج هزینه‌های روزمره شود.

به گزارش فارس، امیرعابدینی درباره مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومانی که در حساب پرسپولیس و استقلال از محل فروش سهام وجود دارد و راه‌های هزینه کرد آن اظهار کرد: این پول نباید صرف هزینه روزمره باشگاه‌ها شود. این پول امانت و متعلق به مردم است. برای این پول باید برنامه‌ریزی شود تا سرمایه‌گذاری درستی برای آن شود. مگر می‌شود پولی که برای سهام‌ پرداخت شده را هزینه کنند و به مردم جواب ندهند؟ سهام را فروخته‌اند که سرمایه‌گذاری کنند و در قابلش سودی عاید باشگاه‌ها شود. نه این که این پول را خرج هزینه‌های روزمره کنند. با سود پول می‌توانند باشگاه‌داری کنند نه این که خود پول را خرج کنند.

بیشتر بخوانید:

او افزود: اگر پول را خرج کردند و هزینه‌های جاری باشگاه را پرداخت کردند، چه جوابی برای آیندگان دارند؟ آیا می‌توانند به هوادارانی که سهام خریده‌اند جواب بدهند؟ این پول بودجه یک سال باشگاه است و وقتی خرج شود، پول تمام می‌شود و چیزی دیگر وجود ندارد. برای این پول باید از قبل برنامه‌ریزی می‌کردند تا با یک سرمایه‌گذاری درست، آن را به سود برسانند. یعنی از سود پول برای باشگاه خرج کنند و اصل پول سرجایش بماند. با این ۳۵۰ میلیارد تومان به خوبی می‌توان سرمایه‌گذاری و درآمدزایی کرد.

وی ادامه داد: این نوع واگذاری باشگاه‌ها هم درست نبود و معنا و مفهوم درستی نداشت. اگر با همین رویه بخواهند ادامه بدهند و باقیمانده سهام باشگاه را هم واگذار کنند، در آینده دچار مشکل می‌شوند. این نوع واگذاری اصلا راه خوبی برای این که باشگاه‌ها واگذار شوند نیست.

عابدینی در پاسخ به این سوال که ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه باشگاه‌ها در کجا باید سرمایه‌گذاری شود؟ گفت: باشگاه‌ها باید با این پول تحت نظارت مسئولان امر، سرمایه گذاری کنند که به درآمد برسند. سود این پول در سال حداقل می‌تواند ۲۰ درصد باشد. یعنی با یک حساب و کتاب ساده می‌توان از این مبلغ در سال ۷۰ میلیارد تومان درآمدزایی کرد. یعنی اگر فقط پول را به هزینه‌های جاری اختصاص دهند به زودی چیزی از آن باقی نمی‌ماند اما اگر درست مدیریت کنند، حداقل می‌توانند سود ۲۰ درصدی بگیرند. الان حداقل سود بانکی ۲۰ درصد است. اگر سالی ۷۰ میلیارد تومان برنگرداند، عملا پول از چرخه اقتصادی خارج می‌شود. البته اگر در یک شرکت سرمایه‌گذاری شود، سود انباشته خواهد داشت که می‌تواند ارزش اصل پول را هم بیش‌تر کند.

پست بعدی

انتقاد کاسپاروف از فیروزجا: او می‌توانست بهتر باشد!

ی جولای 3 , 2022
اعتمادآنلاین| ستاره پیشین شطرنج جهان از عملکرد ضعیف علیرضا فیروزجا در رقابت‌های کاندیداها انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، علیرضا فیروزجا که در رقابت کاندیداهای حضور دارد با عملکردی ضعیف به تنهایی در قعر این مسابقات ایستاده است. فیروزجا در این مسابقات با یک پیروزی، هفت تساوی و چهار شکست، ۴.۵ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000