اقتصاد ایران ونزوئلایی‌تر از ونزوئلا شد

اعتمادآنلاین|

یک کارشناس اقتصادی با استناد به افزایش نرخ تورم در خردادماه اعلام کرده است در حالی که نرخ تورم ماهانه ایرانی به 12 درصد رسیده، ونزوئلا پس از عبور از ابرتورمی سنگین ، به محدوده زیر سه درصد کاهش یافته است.

به گزارش توسعه ایرانی، سیامک قاسمی تاکید دارد الان این قدر که اقتصاد ایران ونزوئلایی است، خود ونزوئلا نیست.

برخلاف وعده‌های مکرر در زمان انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 مبنی بر عدالت در معیشت و حمایت از اقشار ضعیف جامعه، آمارهای رسمی از سوی مرکز آمار نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌ای خرداد ماه 1401 در مقایسه با ماه قبل از آن 13.2 واحد درصد افزایش یافته است.

بر اساس این آمار، نرخ تورم نقطه‌ای در خرداد ماه 1401 به عدد 52.5 درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای ایرانی به صورت میانگین 52.5 درصد بیشتر از خرداد 1400 برای خرید «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه پرداخت کرده‌اند.

همان طور که ذکر شد نرخ تورم نقطه‌ای خرداد ماه 1401 در مقایسه با ماه قبل از آن 13.2 واحد درصد افزایش یافته و نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش 32.2 واحد درصدی به 81.6 درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش 2.8 واحد درصدی به 36.8 درصد رسیده است.

نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری 51.4 درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن 12.2 واحد درصد افزایش داشته و این نرخ برای خانوارهای روستایی 58.2 درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن 18.1 واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم و گرانی شدید کالاها سبب نارضایتی شدید و گلایه‌های فراوان اقشار مختاف جامعه شده است و عده‌ای بر این باورند که حذف ارز 4200 تومانی بر تشدید شدن نرخ تورم در 1.5 ماه اخیر تاثیرات فراوانی داشته است.

پست بعدی

انتقاد از مصاحبه رئیسی : موفقیت واکسیناسیون را با اینکه همه مقدمات وارداتش در دولت قبل انجام شد، بنام خودتان می‌زنید ولی مشکلات را گردن او می اندازید؟

د ژوئن 27 , 2022
روزنامه اعتماد در یادداشتی با اشاره به سخنان تلویزیونی رئیس جمهور و مقصر خواندن دولت قبل در مشکلات اقتصادی امروز نوشت: یک‌سال از عمر دولت جدید گذشته و همه با آنچه حاصل عمل قوه مجریه در این یک‌سال بوده آشنا هستند و قضاوت و داوری خودشان را در مورد نتیجه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000