آمریکا باید به خواسته‌های منطقی ایران پاسخ دهد

اعتمادآنلاین|

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگو با همتای ایرانی با تاکید بر تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بن‌بست فعلی در مذاکرات، گفت «طرف آمریکایی باید با جدیت مسئولیت‌های خود را بشناسد و به خواسته‌های منطقی طرف ایرانی پاسخ مثبت دهد».

به گزارش فارس، طبق روایت وزارت خارجه چین از تماس تلفنی پنجشنبه شب به تاریخ دوم تیرماه دو وزیر خارجه، چین از ایالات متحده خواست که به ایران در مورد از سرگیری پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پاسخ دهد.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: امیرعبداللهیان به وانگ گفت که رفتار قلدرانه آمریکا مانع اصلی مذاکرات کنونی است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: طرف ایرانی قاطعانه از منافع ملی خود محافظت خواهد کرد و همچنین قاطعانه متعهد به حل و فصل اختلافات از طریق مذاکره به منظور دستیابی به توافق در زودترین زمان است.

طبق این بیانیه، امیرعبداللهیان همچنین گفت که تهران از نقش سازنده چین در موضوع هسته‌ای ایران قدردانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وانگ هم در ادامه با اطمینان از حمایت قاطعانه از ایران در موضوعات مرتبط با منافع اصلی یکدیگر، به دیپلمات ارشد ایرانی گفت که چین هیچ حرکت غیرسازنده‌ای را که منجر به تشدید اوضاع شود، تایید نمی‌کند. وی با اشاره به توافق هسته‌ای افزود: همه طرف‌ها باید به حفظ منطق صحیح درست و غلط ادامه دهند و بی‌وقفه برای دست یافتن به توافق از طریق تلاش‌های دیپلماتیک ادامه دهند.

دیپلمات ارشد چینی در ادامه تاکید کرد: پکن با سیاسی شدن امور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مخالف است و از حل و فصل مسائل باقی‌مانده از طریق گفت‌وگو و همکاری بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف ایرانی حمایت می‌کند.

در حال تکمیل …

پست بعدی

نماینده مجلس : استیضاح وزیر صمت حتما انجام خواهد شد/ فاطمی امین هیچ کمکی به تولید داخلی نکرد

ج ژوئن 24 , 2022
رویداد ۲۴ نوشت : عباس‌زاده گفت: یکی از انتقادات ما به وزیر صمت، عدم‌بسترسازی برای اشتغال است. از طرفی، سرمایه‌گذاری در تولید، ارزش افزوده کمتری نسبت به سوداگری دارد. حمایت از تولید و تولیدکننده، یعنی کمک به اقتصاد و اقتدار کشور، رفع نیاز داخل، خودکفایی و…، اما وزارت صمت و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000