پیگیری قضایی بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف در افزایش بیش از حد اجاره

اعتمادآنلاین|

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در بادرود اظهار کرد: امروز به دعوت نماینده نطنز و بادرود و قمصر از تقاطع غیر هم‌سطح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی، جاده کاشان بادرود، پروژه‌های وزارت نیرو، راه‌های روستایی و همچنین موضوع بازآفرینی محلات بازدید صورت گرفت که پس از بازدید میدانی، صورت‌جلسه تنظیم و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

​به گزارش فارس، وی در خصوص موضوع اجاره‌بها نیز گفت: در این خصوص و در کوتاه‌مدت با همکاری وزارت راه و شهرسازی به جمع‌بندی رسیدیم که در قالب پیشنهادی وزارت راه در جلسه سران سه قوه موضوع افزایش ۲۵ درصدی اجاره در تهران و مابقی شهر را به‌ صورت ۲۰ درصد به تصویب رسید و چنانچه بنگاه‌های معاملاتی و سایر موارد تخلف انجام دهند، در توسط دستگاه قضا پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های بلندمدت کمیسیون عمران در حوزه اجاره مسکن، تصویب قانون جهش تولید مسکن است که به ساخت مسکن بیشتر کمک می‌کند و موضوع بعدی بحث مالیات بر خانه‌های خالی است که هم‌اکنون دو میلیون واحد خالی در کشور وجود دارد که تنها ۵۰۰ هزار خانه مالیات پرداخت می‌کنند که از وزارت اقتصاد دارایی و راه و شهرسازی درخواست می‌کنیم در دریافت مالیات از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد باقیمانده اقدام کند.

رضایی کوچی گفت: امروز هم کلیات طرحی در مجلس تصویب شد که موضوع آن رویکرد حمایت از مستأجران و تشویق مالکین برای عرضه خانه‌های خالی و حمایت از قانون پیش‌فروش و تولید بیشتر مسکن بوده است و در چند هفته آینده با کمک مرکز پژوهش‌ها و صاحب‌نظران یک قانون قوی و پایداری را در اجاره مسکن تصویب خواهیم کرد که مستاجرین در فصل جابجایی مسکن در تابستان دغدغه خاطر نداشته باشند.

پست بعدی

برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر تشریح شد

چ ژوئن 22 , 2022
اعتمادآنلاین| ناصر اصلانی گفت: برنامه ‌های گرامیداشت هفته مبارزه با موادمخدر در جهت برانگیختن عزم سیاسی دولت‌ها در امر مبارزه با پدیده خانمان‌سوز موادمخدر، کنترل آن و انجام اقدامات بین‌المللی در خصوص مبارزه با قاچاق موادمخدر است. به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تاریخچه روز جهانی مبارزه با موادمخدر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000