روابط سودان با تل‌آویو قطع نشده است

اعتمادآنلاین|

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت که روابط این کشور با تل‌آویو ادامه دارد.

به گزارش فارس، البرهان در مصاحبه با شبکه «الحرة» در پاسخ به سوالی درباره احتمال ازسرگیری مذاکرات و روابط با رژیم موقت صهیونیستی گفت: «این روابط قطع نشده که ما بگوییم ازسرگرفته می‌شود».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، البرهان پیشتر با دفاع از اقدام خود برای برقراری روابط با تل‌آویو، مدعی شده بود که این کار به نفع کشور و ملت سودان است.

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی بود که کاخ سفید اعلام کرد رژیم صهیونیستی و سودان، با میانجی‌گری دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، روابط دیپلماتیک را از سر گرفته شد.

در همین ارتباط «نصر الدین عبدالباری» وزیر دادگستری دولت انتقالی سودان همزمان با حضور «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری سابق ایالات متحده آمریکا، دی‌ماه سال گذشته، در خارطوم توافق موسوم به «آبراهام» (عادی‌سازی روابط با تل‌آویو) را امضاء کردند؛ اما تا امروز، هیأت‌های رسمی دولت سودان و کابینه تل‌آویو با یکدیگر دیدار رسمی نداشته‌اند.

سودان در حالی توافق آبراهام را امضاء کرد که واشنگتن به این کشور وعده سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در بسیاری از پروژه‌های زیرساختی را داده بود؛ اما منابع مطلع می‌گویند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

پست بعدی

آغاز مدیریت هوشمند آرد در استان تهران از امروز/ کارتخوان‌‌های ویژه ظرف یک‌ماه در نانوایی‌ها نصب می‌شود

د ژوئن 20 , 2022
اعتمادآنلاین| ​محمد جلال در مورد مدیریت هوشمند یارانه آرد در استان تهران اظهار داشت: این طرح از امروز در استان تهران آغاز شده است، اما هیچ تغییری در سمت تقاضای مردم و همچنین قیمت نان ایجاد نمی‌شود. یعنی نه در قیمت و نه در مقدار خرید نان هیچ تغییری ایجاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000