هند واردات نفت از روسیه را ۳۱ و زغال سنگ را ۳ برابر افزایش داده است

اعتمادآنلاین|

طبق گزارش و داده‌های منتشر شده توسط تجار هندوستان، این کشور با وجود اعمال تحریم‌های شدید غرب در هفته‌های گذشته واردات زغال سنگ از روسیه را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از رویترز، دولت روسیه در ماه آوریل در پیامی خطاب به اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های گسترده زغال سنگ هشدار داد و گفت که این تحریم‌ها نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا سوخت به بازارهای دیگر هدایت می‌شود.

هند با وجود فشار آمریکا و کشورهای اروپایی هنوز از سیاست تحریمی علیه روسیه استفاده نکرده است ولی در پیام‌هایی خواستار پایان جنگ در اوکراین شده است. دهلی نو در هفته‌ها و ماه‌های گذشته واردات کالاهای روسی را افزایش داده است چون استدلال می‌کند در صورت قطع این کالاها اقتصاد هندوستان ضربه شدیدی خواهد خورد.

در شرایط کنونی درحالیکه شرکت‌های اروپایی از تجارت با مسکو خودداری می‌کنند، هندوستان با وجود هزینه‌های بالای حمل و نقل واردات زغال سنگ از روسیه را به مقدار قابل توجهی افزایش داده است.

در سه هفته گذشته داده‌های حاکی از افزایش سه برابری خرید زغال سنگ روسیه توسط شرکت‌های هندی دارد که به رقمی معادل ۳۳۱ میلیون دلار رسیده است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد ارزش مبادلات نفتی هند و روسیه نیز در هفته‌های گذشته ۳۱ برابر افزایش یافته و به رقمی معادل بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است.

گفته می‌شود تاجران روسی و هندی با روپیه هندوستان و درهم امارات دادوستد می‌کنند.

پست بعدی

جمع بندی هیات تطبیق در رابطه با حقوق بازنشستگان به جلسه بعد موکول شد

ش ژوئن 18 , 2022
اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس گفت: جلسه امروز با دستور کار بررسی مصوبه هیأت دولت درباره افزایش 10درصدی حقوق بازنشستگان برگزار شد. به گزارش ایلنا، وی افزود: در این جلسه نظرات اعضا اخذ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000