تلفات غیرنظامیان جنگ اوکراین از ۱۰ هزار نفر گذشت

اعتمادآنلاین|

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ در اوکراین ۴ هزار و ۴۸۱ غیر نظامی در این کشور کشته و ۵ هزار و ۵۵۶ نفر دیگر زخمی شده اند و به این ترتیب مجموع تلفات غیر نظامی در اوکراین به ۱۰ هزار و ۴۶ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، در میان کشته شدگان نزدیک به ۳۰۰ کودک وجود دارند درحالی که بیش از ۴۵۰ کودک اوکراینی نیز مجروح شده اند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: بیشتر تلفات غیرنظامیان ثبت شده به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری با حوزه تاثیر گسترده، از جمله گلوله باران با استفاده از توپخانه سنگین و سیستم های چندگانه پرتاب راکت پرتاب و حملات موشکی و هوایی بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

پست بعدی

سالانه نیم میلیون زائر پاکستانی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند

پ ژوئن 16 , 2022
اعتمادآنلاین| احمد مروی در دیدار با وزیر خارجه پاکستان افزود: در تکریم زائران حضرت رضا (ع) ملیت، قومیت، زبان، فرهنگ، مذهب و جایگاه اجتماعی زائر برای آستان قدس تفاوتی ندارد و هرکسی در حرم مطهر رضوی پا می‌گذارد مهمان ولی و حجت خدا بوده و تکریم او به بهترین نحو […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000