صدور مجوز تراکنش‌های انرژی برای بانک‌های تحریمی روسیه از سوی آمریکا

اعتمادآنلاین|

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک مجوز کلی صادر کرده است که به بانک‌های تحریم شده روسیه اجازه انجام تراکنش های مرتبط با انرژی را تا ماه دسامبر می دهد.

​به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، مجوز قبلی تا 24 ژوئن مهلت دارد.

بر اساس سند منتشره در وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا، بانک های «وینشیکنومبانک»، «اوکتریتی اف‌سی بنک»، «سووکوم‌بنک»، «سبربنک»، «VTB»، «الفا بنک» و بانک مرکزی روسیه مجوز انجام تراکنش های انرژی دارند.

در این بیانیه آمده است: «اصطلاح «مرتبط با انرژی» به معنای استخراج، تولید، پالایش، مایع سازی، تبدیل به گاز، تبدیل مجدد به گاز، تبدیل، غنی سازی، فرآیند ساخت، حمل و نقل یا خرید نفت است.»

بر اساس این بیانیه، این مجوز شامل نفت خام، میعانات، نفت های کامل پالایش نشده، گاز طبیعی مایع، محصولات پتروشیمی، گاز طبیعی یا سایر محصولات تولیدکننده انرژی است.

زغال سنگ، چوپ یا محصولات کشاورزی که برای تولید سوخت های زیستی استفاده می شود یا اورانیوم به هر شکل و همچنین توسعه، تولید، انتقال یا تبادل نیرو به هر وسیله‌‌ای از جمله منابع انرژی هسته ای، حرارتی و تجدیدپذیر در این دسته قرار می گیرد.

واشنگتن علیه بزرگ ترین بانک روسیه تحریم وضع کرده و هرگونه دارایی را که «با نظام مالی آمریکا ارتباط دارد» مسدود کرده و آمریکایی‌ها را از تجارت با آنها منع کرده است.

پست بعدی

 سردار باقری : بخش زیادی از دفاع مقدس را جوانان رقم زدند

چ ژوئن 15 , 2022
ایلنا نوشت : رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شناخت صحنه درگیری امروز و فردا در آماد و پشتیبانی نقش مهمی دارد، تاکید کرد: صحنه‌های جنگ، عملیات، امنیت و مقابله با تروریسم ‌قابل قیاس با گذشته نیست.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000