اعتصاب سراسری کامیون‌داران کره جنوبی وارد پنجمین روز شد

اعتمادآنلاین|

امروز و برای پنجمین روز متوالی کامیون‌داران در کره جنوبی به اعتصاب خود ادامه دادند. همین مسئله باعث شده تا شرکت هیوندای مجبور شود کارخانه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در روزهای تعطیل پایان هفته هم باز نگه دارند.

​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، اعتصاب کامیون‌داران باعث شده تا فعالیت بسیاری از کارخانه‌ها و بنادر کره جنوبی با اخلال جدی مواجه شود. این اعتصاب به دعوت صد اتحادیه کامیون‌داران در کره انجام شده و این کامیون‌‌ها در ورودی کارخانه‌هایی نظیر هیوندای و شرکت فولاد پوسکو، جمع شده‌اند.

کامیون‌داران به افزایش قیمت سوخت اعتراض داشته و خواستار افزایش قیمت حمل و نقل کالا شده‌اند.

گفته می‌شود فقط 800 کامیون‌دار ورودی یک شرکت پتروشیمی بزرگ در شهر اولسان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته‌اند و باعث شده‌ حجم خودروهای عبوری به یک دهم شرایط عادی برسد.

وزارت حمل و نقل کره امروز گفته که می‌خواهد با نمایندگان کامیون‌‌داران با هدف مذاکره با آنها دیدار کند. این وزارتخانه از کامیون‌داران خواسته تا به اعتصاب خود پایان دهند. شرایط در بندر بوسان که اصلی‌ترین بندر دریایی کره به شمار می‌رود بسیار مشتنج است؛ چراکه کامیون‌داران اعتصاب‌کننده با کامیون‌دارانی که عضو اتحادیه نبوده و در حال فعالیت هستند، درگیر شده‌اند و پلیس در تلاش است تا جریان حمل و نقل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کند.

بندر بوسان مرکز 80 درصد حمل و نقل کانتینری در کره به شمار می‌رود و گفته می‌شود فعالیت حمل و نقلی آن 66 درصد کاهش پیدا کرده است.

کامیون‌داران اعتصاب‌کننده در حال پرتاب کردن سنگ و بطری آب به کامیون‌‌های عبوری هستند و گفته می‌شود سران اتحادیه‌ها علیرغم احتمال دستگیری در حال تهییج کامیون‌داران معترض هستند.

پست بعدی

هادی خانیکی این‌بار از «حافظه، روایت سرطان و زندگی» نوشت

ش ژوئن 11 , 2022
هادی خانیکی در یادداشتی از پشت سر گذاشتن مرحله درمان خود و پایین آمدن سیستم ایمنی‌ بدنش نوشت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000