درصورت استفاده اوکراین از سیستم‌های تسلیحاتی دوربرد، سریعا واکنش نشان می‌دهیم

اعتمادآنلاین|

کنستانتین گاوریلف، رئیس هیات روسی در مذاکرات کنترل سلاح و امنیت نظامی در وین، اتریش گفت: ما تمرکز ویژه‌ای بر تحویل هویترزهای دوربرد و سیستم راکتی توپخانه‌ای متحرک HIMARS MLRS به اوکراین داریم که نه تنها برای دونباس بلکه برای روسیه هم تهدید هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال تلویزیونی روسیا-۲۴، وی ادامه داد: ما موضع روسیه را به طور مشخص و واضح اعلام می‌کنیم؛ اگر فدراسیون روسیه با سیستم‌های دوربرد هدف حمله قرار گیرد، واکنش ما سریع خواهد بود.

این مقام روسی همچنین افزود، "دارک‌ نت" در حال حاضر پر است از پیشنهاد فروش جاولین‌هایی که اوکراین از آمریکا دریافت کرده است. به نظر من، این اقدامات بدون حضور و دخالت مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی اوکراین صورت نمی‌گیرد. من دیگر چیزی را رد نمی‌کنم.

به گفته این مقام ارشد دولت مسکو، وعده‌های دولت کی‌یف در عدم استفاده اوکراین از سیستم‌های راکتی توپخانه‌ای متحرک HIMARS MLRS علیه روسیه دیگر ارزشی ندارند.

اخیرا دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که بسته کمک نظامی جدید را برای اوکراین تامین می‌کند که شامل ارسال سیستم‌های راکتی توپخانه‌ای متحرک HIMARS MLRS و مهمات است.

دولت بایدن همچنین اعلام کرد که نخستین بخش از این محموله شامل چهار سیستم راکتی است.

مقام‌های آمریکایی اخیرا گفته بودند که برد حمله‌ای یک پرتابه راکتی HIMARS از ۸۰ کیلومتر تجاوز نمی‌کند. همچنین همانطور که واشنگتن تاکید کرده، کی‌یف تضمین داده که از سیستم‌های راکتی آمریکا علیه قلمروی روسیه استفاده نمی‌کند.

در این میان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته که تضمین‌های کی‌یف دیگر ارزشی ندارد و نمی‌توان به آنها اعتماد داشت.

پست بعدی

چرا مصری‌ها به قورت دادن موبایل علاقه دارند؟

ج ژوئن 10 , 2022
اعتمادآنلاین| پزشکان مصری در سومین حادثه مشابه، یک دستگاه تلفن همراه را از معده یک جوان مصری خارج کردند. به گزارش اعتمادآنلاین، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، پزشکان مرکز دانشگاهی «بنها» واقع در ۳۰ کیلومتری شمال قاهره، در تصویربرداری از معده یک جوان که با معده‌درد شدید به این مرکز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000