تمام کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسه کالا شدند

اعتمادآنلاین|

عبدالرضا پیروی‌منش با اعلام این خبر در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: طبق ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کلیه کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا می‌باشند که این قانون جهت جلوگیری از ورود و فروش کالاهای قاچاق به فروشگاه ها و انبارهای لوازم خانگی ابلاغ شده است.

​به گزارش فارس، وی افزود: ثبت کالا در سامانه جامع تجارت کمک می‌کند تا کالاهای لوازم خانگی در طول زنجیره تجاری کشور با استفاده از زبان مشترک و واحد مدیریت و رهگیری شوند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان تصریح کرد: تمام تولیدکنندگان، واردکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان کالا شامل طرح شناسه‌دار شدن لوازم خانگی هستند.

پیروی‌منش کالاهای مشمول را تلویزیون، یخچال فریزر، کولر گازی، اسپلیت، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکرو ویو، چرخ خیاطی و جارو برقی عنوان کرد.

وی گفت: کلیه تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای مشمول قانون دریافت شناسه رهگیری کالا باید برای ثبت نام و احراز صلاحیت به سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir مراجعه کرده و برای ثبت اطلاعات و اخذ شناسه وارد سامانه cid.ntsw.ir شوند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان گفت: برای استعلام اصالت لوازم خانگی کافیست کد دستوری *۴*۷۷۷۷# را شماره‌گیری و با وارد کردن کد کالا از شناسه کالا استعلام گرفت.

پیروی‌منش خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با اعلام به سامانه تلفنی ۱۲۴ ما را در رصد بازار همیاری کنند.

پست بعدی

درصد جذب منابع بانکی و درآمد سرانه اردبیل از میانگین کشوری کم‌تر است

پ ژوئن 9 , 2022
اعتمادآنلاین| سیداحسان خاندوزی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی ادارات تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان اردبیل اظهار کرد: درصد جذب منابع مالی و درآمد سرانه در استان اردبیل به نسبت جمعیت، کم‌تر از نصف متوسط کشوری است. ​به گزارش فارس، وی افزود: در این استان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000