چرا جو بایدن عربستان را «مطرود» خواند؟

اعتمادآنلاین|

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پیش از دیدار آتی رئیس جمهور این کشور با ولیعهد عربستان، به تقدیر از ریاض پرداخته و آن را شریک واشنگتن خواند و درباره اظهارنظر قبلی بایدن درباره عربستان و قصد او از مطرود خواندن عربستان سخن گفت.

به گزارش ایسنا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره اظهارنظر قبلی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور درباره عربستان که آن را "مطرود" خوانده بود و تغییر موضعگیری سخنگوی کاخ سفید در اظهارات روز چهارشنبه‌اش که ریاض را "شریک" واشنگتن خواند، اظهار کرد: رئیس جمهور به قتل جمال خاشقجی واکنش نشان داده بود و آن قتلی بود که در واقع این دولت اقداماتی برای اجرای روند محاکمه عربستان انجام داد اما عربستان شریک مهمی است و رئیس جمهور به این مساله باور دارد.

کربی در ادامه گفت: همچنین این مساله برای رئیس جمهور اهمیت دارد که اگر گفتگو بتواند موجب بهبود منافع امنیت ملی آمریکا ‌شود، حاضر و قادر به گفتگو با سران سراسر جهان صرف‌نظر از هویت‌شان و اینکه نماینده چه کسانی هستند، است.

سخنگوی در حال کناره گیری پنتاگون افزود: در این مورد، رئیس جمهور کاملا فکر می‌کند که اینطور است، در حال حاضر ما سفری به عربستان برای اعلام این مساله نداریم و یا نشست‌هایی نداریم که به طور مشخص درباره این موضوع صحبت کنیم اما عربستانی‌ها در واقع در سراسر نقاط منطقه و با صراحتا بگویم در تمام نقاط جهان کلیدی هستند.

او در ادامه گفت: ببینید در راستای کمک به منافع امنیت ملی‌مان، خلبان‌های ما با خلبان‌های آنها پرواز کردند و با هم حملات راکتی علیه اهداف داعش داشتند و نیروی دریایی و کشتی‌های ما با آنها در دریای سرخ در ماموریت‌های مبارزه با تروریسم شرکت کردند.

پست بعدی

روند تغییر دستمزد کارگران در ۱۱ سال اخیر

پ ژوئن 9 , 2022
اعتمادآنلاین| بررسی حداقل دستمزد کارگران طی ۱۱ سال اخیر نشان می‌دهد که حداقل دستمزد به جز ۴ سال همواره از نرخ تورم اعلامی پیشی گرفته است. به گزارش ایسنا، مطابق ماده ۴۱قانون کار حداقل دستمزد کارگری بر اساس نرخ تورم و با توجه به هزینه زندگی یک خانوار کارگری مشخص […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000