روسیه مخالف اقدامات غرب علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است

اعتمادآنلاین|

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه 18 خرداد) در گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اشاره به دیدار سال گذشته روسای دو کشور در مسکو، تصریح کرد: پس از این دیدار پیشرفت‌های قابل توجهی در روابط فیمابین ایجاد شد و پیگیری توافقات و نیز رفت و آمد هیأت‌های عالی‌رتبه طرفین زمینه توسعه همکاری و هماهنگی در حوزه‌های مختلف دو جانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی را فراهم کرده است.

به گزارش فارس، رئیس جمهور افزود: همکاری و هماهنگی کشورهای مستقل در راستای تأمین منافع جمعی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی باعث خنثی شدن فشارها و تحرکات دیگر بازیگران بین‌المللی می‌شود.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به پایان یافتن هر چه سریع‌تر درگیری‌ها در اوکراین، بر اهمیت راه‌حل دیپلماتیک در این رابطه تأکید کرد و اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت‌های خود را برای کمک به حل و فصل دیپلماتیک جنگ بکار ببندد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه آژانس انرژی اتمی تاکنون بارها تأیید کرده که هیچ‌گونه انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود نداشته است، گفت: ما به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده‌ایم و اکنون زمان تصمیم‌گیری آمریکاست.

رئیسی در ادامه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، فارغ از تحولات بین‌المللی به دنبال تعمیق و پایدارسازی روابط همه‌جانبه خود با کشورهای مستقل است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تحولات منطقه‌ای، تروریسم و انواع مختلف اشغالگری را دوروی یک سکه دانست. در همین راستا دو طرف با تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن الگوی همکاری راهبردی دو کشور در مبارزه با تروریسم، برتداوم همکاری و افزایش هماهنگی در منطقه غرب آسیا و همچنین قفقاز تأکید کردند.

رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز تأسف نسبت به سانحه خروج قطار از ریل در کشورمان و با اشاره بر اینکه دو کشور به صورت فعالانه برای توسعه و افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری تلاش می‌کنند از افزایش ۸۰ درصدی سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت: افزایش همکاری در زمینه‌های بانکی، ترانزیت، انرژی و کشاورزی مورد توجه ما است.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت حضور و نقش‌آفرینی ایران در سازمان‌های همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای، افزود: حضور و نقش‌آفرینی ایران در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به نفع همه کشورها است و از آن حمایت می‌کنیم.

در این گفتگو، رئیس جمهور روسیه گزارشی از روند تحولات سیاسی و نظامی مرتبط با اوکراین ارائه کرد.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با اشاره به تلاش‌های آمریکا و متحدان اروپایی آن در آژانس انرژی هسته‌ای، اظهار داشت: اعتقاد داریم اقدامات آنها کمکی به حل و فصل مسائل جاری نخواهد کرد و موضع روسیه مخالفت با این‌گونه اقدامات است.

پست بعدی

هشدار/ مراقب کلاهبرداری سایبری دریافت سود سهام عدالت باشید

چ ژوئن 8 , 2022
شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت هشدار داد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000