هشدار پوتین به آمریکا

اعتمادآنلاین|

ولادیمیر پوتین در گفت و گو با کانال یک تلویزیون دولتی روسیه که بخشی از آن امروز در خبرگزاری تاس منتشر شده است، اعلام کرد: اگر آمریکا موشک های با برد بیشتر در اختیار اوکراین قرار دهد، روسیه نقاطی از این کشور را هدف قرار می دهد که تاکنون هدف قرار نداده بود.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: هدف هیاهوها درباره کمک های تسلیحاتی به اوکراین، طولانی کردن جنگ اوکراین است.

اخیرا ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ضمن درخواست از آمریکا برای تجهیز این کشور به سلاح های میان برد گفته بود که کی یف قصد حمله به خاک روسیه را ندارد.

رئیس جمهوری اوکراین در عین حال، از آمریکا خواسته است سامانه هایی با امکان حمله به اهدافی بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر، در اختیار این کشور قرار دهد.

نیوزمکس به نقل از منابعی در دولت بایدن، برد مهمات سیستم های موشکی ارائه شده از سوی واشنگتن به اوکراین را ۸۰ کیلومتر اعلام کرد و نوشت: کی یف در عمل نمی تواند با این سلاح ها، عمق خاک روسیه را هدف قرار دهد.

سامانه موشکی «هیمارس»، بخشی از بسته جدید ۷۰۰ میلیون دلاری آمریکا برای اوکراین است که روز چهارشنبه رونمایی شد.

اخیرا حملات اوکراین به مناطق مرزی روسیه افزایش یافته که حداقل سه نفر در این حملات کشته شده اند و این حملات حاکی از دسترسی کی یف به برخی سلاح های برد متوسط است.

آمریکا از ابتدای بحران اوکراین، حمایت مالی، تسلیحاتی و دیپلماتیک از کی یف را بخشی از سیاست خود عنوان کرده و ارائه ۷۰۰ میلیون دلار کمک دیگر به این کشور، آخرین بسته حمایتی در دست اقدام کاخ سفید در حمایت از دولت ولودیمیر زلنسکی است.

کنگره آمریکا ارائه ۴۰ میلیارد دلار کمک امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین را تصویب کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

پست بعدی

باید مستضعفین را دوست داشته باشیم

ی ژوئن 5 , 2022
اعتمادآنلاین| مشروح گفت و گو سید حسن خمینی با برنامه «صف اول» تلویزیون که 14 خرداد 1401 از شبکه های اول و خبر سیما پخش شد، در پی می آید: به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، امشب به حسینیه جماران آمده ایم تا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000