دلیل برکناری مقام وزارت خارجه آمریکا چه بود؟

اعتمادآنلاین|

تارنمای واشنگتن فری بیکن در گزارشی در این باره نوشته است: معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که پلیس را "بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا" توصیف کرده بود پس از ۱۶ ماه خدمت که با گاف های عمومی و درگیری های داخلی با همکارانش همراه بود، شغل خود را ترک کرد.

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که جالینا پورتر به عنوان چهره عمومی شماره دو وزارت خارجه آمریکا از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. مشخص نیست پورتر، که در گذشته نیز از پلیس آمریکا انتقاد کرده بود و بر اساس گزارش ها با مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا نیز درگیر شده است، سمت دیگری در کابینه بایدن دریافت می‌کند یا کاملاً از دولت وی خارج می‌شود.

پورتر حدود ۱۶ ماه پیش در حالی در سمت خود آغاز به کار کرد که رسانه واشنگتن فری بیکن مجموعه ای از پیام های او در رسانه های اجتماعی را افشا کرد. وی در این پیام ها گفته بود: بزرگ ترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا، پلیس است نه داعش یا هکرهای روس و یا هر کس دیگری.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود علیه پلیس گفته بود: من از افسران پلیس تروریست خسته شده ام.

در حالی که پورتر به خاطر اظهاراتش قبل از آغاز به کار در دولت بایدن عذرخواهی کرده بود، اما وی با مقامات ارشد وزارت خارجه نیز درگیر بود. آنها معتقد بودند که پورتر برای جلسات مطبوعاتی وزارت خارجه آمادگی کسب نمی کند و گافهای سیاسی می دهد که دردسرهای دیپلماتیک را به دنبال دارد.

مقامات داخلی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده اند که اینکه دولت آمریکا کناره گیری یک مقام ارشد را اعلام کرده و نقش بعدی او را معرفی نکند، غیر عادی است.

فری بیکن در این گزارش مدعی شده است: پورتر در مواقعی نمی توانست به سؤالات خبرنگاران پاسخ درست دهد به ویژه در اکتبر ۲۰۲۱، زمانی که او ادعا کرد که دولت بایدن درگیر گفت وگوهای مربوط به "فلسطین" است. این گاف کلامی باعث حیرت مقامات وزارت امور خارجه آمریکا شد. مقامات دیپلماتیک آمریکایی گفتند که اظهارات پورتر چندین دهه سیاست دیرینه آمریکا در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین را تغییر داده است. سیاست دیرینه وزارت خارجه آمریکا در دولت های مختلف این است که "فلسطین" به شرایط موجود قبل از ایجاد اسرائیل در سال ۱۹۴۸ اشاره دارد و هر کشور جدیدی به نام "فلسطین" باید در مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و همسایگان فلسطینی آن شکل بگیرد.

فری بیکن همچنین به نقل از یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که نامی از وی برده نشده ، مدعی شده است: جالینا پورتر هرگز مناسب این کار نبود و از همان ابتدا فراتر از خود صحبت می کرد. از این رو، جمعیتی را مقصر می دانم که بدون توجه به صلاحیت ها یا تجربه واقعی تصمیم به استخدام پورتر گرفتند.

پست بعدی

فرانسه زیر طوفان شدید/ برق ۵ هزار خانه قطع شد

ی ژوئن 5 , 2022
اعتمادآنلاین| اپراتور شبکه برق فرانسه شنبه شب اعلام کرد که حدود پنج هزار خانه در فرانسه به دلیل طوفان و صاعقه بدون برق مانده اند. به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه بی اف ام تی، همچنین در میان باران های شدید و وزش باد، سطح هشدار نارنجی برای ۶۵ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000