رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان/احتمال آبگرفتگی معابرمحلی

اعتمادآنلاین|

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و به‌صورت محلی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت از یکشنبه تا سه‌شنبه(۱۵ تا ۱۷ خرداد) خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرایط جوی روز یکشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و مازندران،دوشنبه در زنجان، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سه‌شنبه در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات مازندران مورد انتظار است.

در پی این مخاطره جوی احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب بطور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پست بعدی

با امضای قرارداد سوآپ گاز، مسیر برای همکاری در بخش‌های مختلف هموار شده است

ش ژوئن 4 , 2022
اعتمادآنلاین| جواد اوجی، وزیر نفت دیشب (جمعه، ۱۳ خردادماه) در مرکز فرهنگی ایران در باکو در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره) اظهار کرد: رمز موفقیت امام خمینی (ره) قلب صاف ایشان و معامله با خدای متعال بود، امام خمینی (ره) به وعده‌های خداوند متعال یقین داشت. رهبر معظم انقلاب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000