بیچاره شدیم/ آبله میمونی به افغانستان رسید

اعتمادآنلاین|

منابع محلی در ولایت نیمروز می‌گویند که دو واقعه مشکوک به آبله میمون در این ولایت به ثبت رسیده است.

داکتران در شفاخانه ولایتی کویدـ۱۹ در ولایت نیمروز به خبرگزاری صدای افغانستان[پنجشیر نیوز] می‌گویند که روز شنبه ۷ جوزا/خرداد، دو واقعه مشکوک به آبله میمون از مهاجران افغان که تازه از ایران به نیمروز برگشته اند، در این ولایت به ثبت رسیده است.

یکی از داکتران شفاخانه ولایتی کویدـ۱۹ نیمروز که نمی‌خواهد نامی از او گرفته شود، در صحبت با رسانه‌ها گفته است که آن‌ها توانسته اند با اتکا بر مشخصه‌های این بیماری، آن را تشخیص بدهند. او اما افزود که هیچ‌نوعی دارویی برای تداوی این ویروس در دسترس آن‌ها نیست.

مسوولان صحی در این ولایت می‌افزایند که تا فعلاً هیچ‌نوع امکانات تشخیصی و درمانی تا فعلاً برای آبله میمون در دسترس آن‌ها قرار نگرفته است.

یکی از داکتران این شفاخانه همچنان می‌افزاید: «مهاجرانی که از ایران به این ولایت می‌آیند، معمولاً اکثریت این‌ها دچار بیماری هستند، ولی ما قادر نیستیم نسبت به نبود پرسونل صحی و امکانات، نیمی از این مهاجران را مورد تست قرار دهیم.»

این درحالی‌ست که ثبت دو واقعه مشکوک به این بیماری در افغانستان، باشنده‌گان این کشور را پریشان ساخته است. یکی از باشنده‌گان ولایت هرات در صحبت با خبرگزاری صدای افغانستان[پنجشیر نیوز] می‌گوید که «مردم افغانستان تجربه تلخی از کرونا دارند، نگران آینده، با وجود یک بیماری خطرناک دیگر هستیم.»

آبله میمون، شیوع بیماری جدیدی که با علایم چون تب، سردرد، کمر درد، درد عضلات و آبله‌های پوستی ظاهر می‌شود و در عین حال نگرانی جهان را نیز در پی داشته است.

این درحالی‌ست که سازمان جهانی بهداشت امار مبتلایان به این بیماری را در آخرین گزارش خود ۳۴۶ تن اعلام کرده است. با این‌حال، نگرانی‌های شدید از ثبت واقعات مشکوک به آبله میمون در افغانستان بوجود آمده است.

پست بعدی

چرا ستاد کل نیروهای مسلح ، مخالف سربازی حرفه‌ای است؟ / نماینده مجلس توضیح داد

د مه 30 , 2022
ایسنا نوشت : عنابستانی گفت : وقتی پول، مصوبه و قانون افزایش حقوق سربازان وجود دارد، ستاد کل نیروهای مسلح باید آن را اجرا کند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000