برخورد با شرکت‌‏های کاغذی در دستور کار سازمان مالیاتی قرار گرفت

اعتمادآنلاین|

«حسین تاجمیر ریاحی» با بیان اینکه برخورد با شرکت‌‌های صوری و کاغذی به‌شدت در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است، گفت: متاسفانه در سال‌‌های گذشته عده‌ای با تاسیس شرکت‌‌های صوری و اجیر کردن اشخاص تحت عنوان اعضای هیات‌مدیره این‌گونه شرکت‌‌ها مبادرت به انجام معاملات غیرواقعی کرده‌اند، درحالی‌که ذی‌نفعان این‌گونه شرکت‌‌ها و موسسات، اشخاصی غیر از اعضای هیات مدیره آن هستند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه یکی از اهداف تاسیس این‌گونه شرکت‌‌ها و موسسات، فرار از پرداخت مالیات است، گفت: باتوجه‌به جرم‌انگاری صورت‌گرفته در قانون مالیات‌‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ و سایر قوانین موضوعه، اقدام اشخاص مذکور جرم بوده و به‌موجب قوانین جاری، هم اعضای هیات‌مدیره و هم ذی‌نفعان واقعی این‌گونه شرکت‌‌ها که معاملات اصلی خود را به نام این شرکت‌‌ها و موسسات انجام می‌دهند، از طریق مراجع قضایی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: فهرست اشخاص حقوقی که طی ۵ سال فاقد فعالیت باشند، در اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌‌های مستقیم به سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور اعلام می‌شود تا از ثبت هرگونه تغییرات توسط این‌گونه اشخاص تا اخذ مفاصاحساب مالیاتی، جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۰ و همچنین سنوات اخیر علیه برخی اشخاص حقوقی که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی خود و دیگران و همچنین معوق ماندن وصول مالیات را فراهم کرده‌اند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی کرده که متهمان آن اعم از اعضای هیات‌مدیره و سایر ذی‌نفعان به‌موجب احکام قضایی قطعی به مجازات‌های سنگین حبس، شلاق، جزای نقدی، ضبط اموال و… محکوم شده‌اند.

تاجمیر ریاحی تاکید کرد: کلیه شهروندان مراقب دلالان و واسطه گران تاسیس این‌گونه شرکت‌‌ها و موسسات باشند تا به بهانه عضویت در هیات مدیره شرکت‌‌ها و موسسات مذکور در دام آنان گرفتار نشوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از قضایی و نظارتی و همچنین اداره کل ثبت شرکت‌ها به‌زودی این نوع معضلات حل شود.

پست بعدی

«ساختمان آلومینیوم» ایمن نیست

د مه 30 , 2022
اعتمادآنلاین| محمد پیرعلی، با اشاره به فعالیت ساختمان 15 طبقه معروف «آلومینیوم» به متراژ ۴۳۰۰ مترمربع در خیابان جمهوری تهران که در سال ۱۳۴۳ با استانداردهای مربوط به آن دوره احداث شده و همچنان فاقد "پایان کار" است گفت: هر چند اسکلت ساختمان آلومینیوم، بتنی و برابر نظر کارشناسان کماکان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000