گرانی بنزین در مجلس مد نظر نیست

اعتمادآنلاین|

علی حدادی در نشست روز شنبه هشتم خرداد با خبرنگاران افزود: در کشور هیچ لحظه‌ای بن بست نداشتیم؛ مشکلات هست ولی باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم. اتصال به اوراسیا از امتیازات خوب ایران است و بهترین ظرفیت را جوانان کشور دارند که باید به آن‌ها اعتماد و باور داشت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: رقابت خصمانه در دنیا و به خصوص جنگ در اروپا باعث شده امروز تهدید جدید دنیا غذا باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش نظامی مراحلی طی شده که دشمن نمی‌تواند به مقابله با کشور بپردازد، گفت‌: امروز دشمن بخش های فرهنگی و اقتصادی را مورد هدف قرار داده و می‌خواهد اعتقاد و باورهای دینی مردم را هدف قرار گرفت.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به برخی اقدامات مجلس یازدهم گفت: تسهیل مجوز های کسب و کار، قانون مالیات بر عایدی برای کنترل سوداگری در کشور از اقدامات مهم مجلس است زیرا رقم فرار مالیاتی در کشور بالاست. همچنین مالیات بر خانه های خالی، از اقدامات خوب مجلس است.

وی با اشاره به اینکه تأمین غذا و دارو از موضوعات استراتژیک هستند، گفت: طرح تامین امنیت غذایی برای حمایت از بخش کشاورزی و جلوگیری از خام فروشی مصوب شد که‌ باید هدفمند شود. کشاورزی باید دانش بنیان شود تا از خام فروشی جلوگیری شود. متاسفانه با ورود دلال ها و واسطه‌ها تولید کنندگان و کشاورزان متضرر می شوند که در طرح تامین امنیت غذایی به آن پرداخته شده است.

حدادی تصویب قانون جهش تولید مسکن، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و قانون شفافیت قوای سه گانه را از دیگر مصوبات مجلس در این دوره عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تخلفات جاده ای بسیار زیاد در کشور تصریح کرد: موضوع مهم استاندارد سازی جاده‌های حادثه خیز و استاندارد کردن قطعات خودرو است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس با تاکید بر لزوم بازنگری در شاخصه های استان البرز در موضوعات مختلف گفت: منابع درآمدی ما در کشور در رتبه ۶ یا ۷ است اما در زمینه جذب و توزیع اعتبار در بخش‌های مختلف بهداشتی، آموزشی و مناطق محروم شرایط خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه البرز از نظر وضعیت حاشیه نشینی شرایط مناسبی ندارد، تصریح کرد: جای سوال دارد که چرا اعتبار مناطق محروم تصویب شد و اما اختصاص داده نشده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی اعتبار البرز در اصلاح لایحه بودجه گفت: در این زمینه نسبت به دیگر استان ها در ردیف اول قرار گرفتیم. برای بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق اصرار بر اصلاح بودجه البرز داشتم زیرا با وجود اینکه البرز استان است ولی مورد توجه ویژه نیست.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در ادامه افزود: از دیگر موارد عدم شناخت مسئولین نسبت به حوزه سرزمینی است. آمایش سرزمین استان البرز ایراد دارد و باید بازنگری شود؛ وگرنه حرکت متوازن و درست نخواهیم داشت.

حدادی با اشاره به اینکه حذف یکباره ارز ترجیحی باعث ایجاد مشکلاتی تورمی در کشور می‌شود، تصریح کرد: هدر رفت ارز ترجیحی نیز آسیب جدی به کشور وارد می‌کند و حذف ارز ترجیحی باید به مرور و با تأمین زیرساخت ها صورت بگیرد. همچنین افزایش قیمت‌ها به صورت کالا برگ باشد و نظام بانکی کشور نیز باید متحول شود. تاکید شده افزایش قیمت ها به خصوص در بخش کشاورزی و دامپروری به گونه ای نباشد که به معیشت مردم آسیب برسد.

وی یکی از مشکلات دامداران را ناتوانی در ورود مستقیم به بازار و واسطه گری عنوان کرد و گفت: در ارتباط با شبکه توزیع در کشور مشکل داریم که باید اصلاح شود و کنترل و نظارت به معنای واقعی در کف بازار باشد.

وی ادامه داد: در برنامه تحول اقتصادی به هیچ وجه گران شدن نان، بنزین و دارو جزو مصوبات مجلس نیست و برنامه‌ای برای این موضوع در مجلس نداریم.

۹۰ درصد مردم باید یارانه بگیرند

حدادی با انتقاد از دهک بندی ها افزود: ۹۰ درصد مردم باید یارانه بگیرند و باید هر چه زودتر به وضعیت جاماندگان رسیدگی شود. نبود زیرساخت مناسب پاسخگویی به این وضعیت توسط وزارت کار یک ضعف است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب گردشگری در کشور گفت: گردشگری می‌تواند حتی جایگزین اقتصاد نفتی شود. البرز نیز ظرفیت مهمی در این زمینه دارد ولی گردشگری ما در البرز فعال نیست و در این زمینه فرصت سوزی می شود. باید در این زمینه بوم گردی در سطح روستا و شهرها فعال شود.

تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان برای راه طالقان_هشتگرد

وی در مورد پروژه را طالقان_هشتگرد اظهار کرد: در شروع مجلس راه طالقان با پیگیری های مجلس افتتاح شد ولی ایمن سازی و تونل هنوز باقی مانده است. ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل مصوب شده است.

وی همچنین با انتقاد از تأخیر در اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان گفت: در بحث رتبه بندی معلمان تلاش مضافی انجام و آیین نامه مصوب شد ولی تاخیر فعلی مبهم است و باید اقدام به موقع توسط وزارت متبوع صورت بگیرد. وی همچنین از تاخیر در اجرایی شدن قانون همسان سازی بازنشستگان از سوی وزارتخانه متبوع انتقاد کرد.

وی با اشاره به فشار معیشتی بر اقشار خصوصا ضعیف جامعه اظهار کرد: قانونگذاری و نظارت میدانی از موضوعات بسیار مهم و از وظایف ماست.

وی با اشاره به جهش تولید مسکن گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به استان مهاجرت می‌کنند. ما فضاهای موجود را داریم و بهتر است ابتدا در مکان هایی مانند شهر جدید هشتگرد که مسکن سازی شده و خانه های خالی وجود دارد زیر ساخت ها تأمین شوند.

با مسببین حادثه متروپل برخورد جدی شود

وی ضمن تسلیت حادثه غم انگیز ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: این اتفاق نشان داد توجه نسبت به زیر ساخت‌های فنی ساختمانی انجام نشده و مجوزهای لازم به درستی صادر نشده است. باید با مسببین اصلی این موضوع برخورد جدی انجام شود و از اتفاقات این‌چنینی پیشگیری شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد انتصابات استان البرز گفت: در ارتباط با انتصابات هیچ دخالتی نداشته‌ام و به طور کلی تاکید دارم که از نیروهای بومی، جوان و انقلابی استان استفاده شود. اما استاندار معاونینی را به استان آورده در حالی که تاکید داشتیم از نیروهای بومی استفاده شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات در بخش های مختلف آبرسانی، بهداشت و درمان، ورزش و راه ‌های روستایی و…در استان، خاطر نشان کرد: قوه مجریه استان که مسئولیت اجرایی را بر عهده دارند باید به بهترین نحو عمل کنند.

وی در نقد از عملکرد عمران شهر جدید هشتگرد گفت: از عملکرد این ارگان راضی نیستم و خدمات دهی صفر است.

کارگران امنیت شغلی ندارند

وی همچنین با انتقاد از ضعف‌های قانون کار گفت: هیچگونه امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد. اکنون ۱۵ کارخانه تولید دارو در شهرک دارویی برکت در حال فعالیت هستند. همچنین یک کارخانه مدرن با دستگاه‌های عالی برای تولید مواد اولیه انسولین در کشور ایجاد شد که علاوه بر تامین نیاز داخل می توان به صادرات هم پرداخت. همچنین ۴۰ هکتار زمین برای کاشت گل محمدی و گلابگیری و مجموعه روغن گیری اختصاص داده شد. در طالقان و هشتگرد سرمایه گذاری خوبی برای تولید گل و داروهای گیاهی انجام شده است که می‌تواند به اشتغالزایی منجر شود.

وی با تاکید بر فعال کردن کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل گفت: درخصوص کارخانه فخر ایران جلسات متعددی با وزرا برگزار شد و قول فعالیت و ایجاد اشتغال گرفته شده است. همچنین پیش بینی ایجاد اشتغال بیش از ۵هزار نفر برای مجموعه سیپورکس انجام شده است.

وی همچنین درمورد افزایش تعداد نمایندگان استان در مجلس گفت: افزایش تعداد نمایندگان در دست بررسی است و در استان البرز نیز پیگیر این افزایش تعداد نمایندگان بر اساس مولفه‌هایی چون بخش جغرافیایی، جمعیت و میزان برخورداری استان هستیم.

پست بعدی

در دیدار کم سابقه رئیس مجلس با آملی لاریجانی چه گذشت ؟

ی مه 29 , 2022
همکاری مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه محور مورد تاکید روسای مجلس و مجمع در نشستی مشترک بود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000