رشد جمعیت در تهران بیشتر از نُرم است

اعتمادآنلاین|

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ظهر امروز در اولین جلسه مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در سالن اجتماعات ایوان ری گفت: در شاخص های توسعه یافتگی در کشور و در طول ۴۳ از سپری شدن انقلاب توانستیم در بحث هسته ای و هوافضا خودمان را به دنیا برسانیم اما چرا در شاخص های شهری عقب هستیم؟

​به گزارش فارس، وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۳۱۰ شهر و جمعیت شهری ما ۶۵ میلیون بوده است که ۴۰ درصدش در ۹ کشور و ۳۰ درصد آن در ۱۰۰ شهر بالای ۱۰۰ هزار و مابقی در شهرهای دیگر سکونت دارند که این موضوع هم قابل تامل است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: این رشد جمعیت در هیچ نظام شهری در دنیا اتفاق نیفتاده و نُرم این بوده که جمعیت یک شهر پس از گذشت ۳۵ سال دو برابر شود اما در تهران اینطور نبوده است.

صارمی گفت: آیا وقت آن نرسیده نهاد تهیه کننده توسعه شهری با مجری یکسان باشد؟ چراکه هر وقت مرجع تهیه و مرجع اجرا دو نهاد مختلف باشند به مشکل بر می خوریم و مغایرت ۸۰ درصدی در این بخش می بینیم.

وی گریزی هم به موضوع مدیریت یکپارچه شهری زد و ادامه داد: همه به لایحه جامع مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری واقفند و در قانون آمده که مسئولیت ۲۳ نهاد به شهرداری ها داده شود اما چرا این اتفاق نیفتاد؟

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: شما برای صدور پروانه ساختمانی باید با ۳۱ نهاد هماهنگ شوید؛ مثلا ساختمان در حریم آب است یا میراث و بحث مدیریت هماهنگ شهری در این زمینه می تواند کمک ساز شود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر هم باید در این زمینه پیشرو و پیشقدم باشد؛ مثلا چطور می شود شاخص های کیفیت زندگی را در تهران افزایش داد.

وی گفت: طبق مطالعات انجام شده میزان تاثیرگذاری ساختمان ها بر آلودگی هوا کمتر از خودروها نیست و مصرف انرژی ما در شهر تهران به ازای یک مترمربع ۸۰۰ ژول است و در شهرهای اروپایی با اینکه روزهای آفتابی کمتری دارند ۱۲۰ ژول است که برنامه دارند این موضوع را به تقریبا صفر برسانند.

پست بعدی

گردهمایی معاونان وزرای خارجه اکو در تهران

د مه 23 , 2022
اعتمادآنلاین| نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو امروز (دوشنبه) دوم خرداد ماه در تهران آغاز به کار کرد و قرار است به مدت دو روز ادامه داشته باشد. ​به گزارش فارس، مقامات شرکت کننده در گردهمایی مذکور ضمن شرکت در نشست‌های جمعی و دوجانبه به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000