تلاش‌ تایوان برای شرکت در مجمع بهداشت جهانی شکست خورد

اعتمادآنلاین|

احمد روبله عبدالله، رئیس مجمع بهداشت جهانی و وزیر بهداشت جیبوتی در بیانیه‌ای اعلام کرد، پیشنهاد ۱۳ کشور عضو سازمان بهداشت جهانی برای شرکت تایوان به عنوان عضو ناظر در این سازمان، در دستور کار رسمی آن قرار ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان که جزیره‌ای خودمختار است و چین بر سر آن ادعای مالکیت دارد، به دلیل مخالفت پکن، اجازه شرکت در اکثر گروه‌های بین‌المللی را ندارد. پکن اصرار دارد که جهان نباید با تایوان مانند یک سرزمین "مستقل" رفتار کند.

تایوان می‌گوید که عدم عضویتش در سازمان بهداشت جهانی بر تلاش‌هایش در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا تاثیر منفی گذاشته است؛ ادعایی که پکن رد می‌کند.

احمد روبله عبدالله گفت که این تصمیم را در پی توصیه کمیته کل این سازمان – که پیشنهاد تایوان را در روز یکشنبه پشت درهای بسته بررسی کرد – گرفته است.

نماینده چین در سازمان ملل در ژنو پیش از این تصمیم‌گیری به این مجمع گفت: شرایط قانونی و سیاسی برای شرکت تایوان در مجمع بهداشت جهانی وجود ندارد.

پست بعدی

دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه آبادان

د مه 23 , 2022
اعتمادآنلاین| معاون اول رئیس جمهور بر لزوم رسیدگی فوری به حادثه ریزش ساختمان ده طبقه در مرکز شهر آبادان و خارج کردن سریع مصدومان از زیر آوار تاکید کرد. ​به گزارش فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور پس از اطلاع از وقوع ریزش ساختمان متروپل در شهر آبادان، در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000