15 درصد متقاضیان وام ازدواج موفق به دریافت نشدند

اعتمادآنلاین|

وحید یامین‌پور، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه تشکیل شده در ارتباط با اشتغال استان زنجان اظهار کرد: در جلسه گزارش مربوط به اشتغال ارائه شد، اما آنطور که مشخص بود، کار آنطور که باید پیش نرفته است.

​به گزارش فارس، وی مهمترین دلیل عدم پیشرفت کار در این حوزه را وثایق و ضامن درخواستی بانک‌ها عنوان کرد و گفت: مشخص است که تأمین خواسته بانک‌ها برای سازمان‌های مردم‌ نهاد جوانان و… کمی مشکل است.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به قول استاندار در ارتباط با پیگیری مشکلات در این حوزه بیان کرد: طبق وعده استاندار این موضوع در جلسه شورای بانک‌ها تعقیب و پیگیری خواهد شد.

یامین پور با تأکید بر اینکه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و آیین‌نامه و دستورالعمل ابلاغیه بانک مرکزی به بانک‌ها این اجازه را به بانک‌ها نمی‌دهد که خلاف آن دستورالعمل تضمین وثیقه از متقاضی دریافت کنند، گفت: بانک اجازه ندارد به دلیل کمبود اعتبار و برای اینکه اعطای تسهیلات را به تأخیر بیاندازد در دریافت ضامن و وثیقه متقاضی را به‌ سختی بیاندازد.

وی در ادامه به موضوع ازدواج و تصمیمات اتخاذ شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: مسئله ازدواج و مسئله جمعیت و جوانی جمعیت یک مسئله راهبردی برای این دولت است و هدف اصلی هم این است که جوانان در دریافت تسهیلات دچار مشکل نشوند.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان از افزایش تسهیلات ازدواج به 120 و 150 میلیون تومان خبر داد و افزود: همچنین تسهیلاتی هم از سوی بانک‌ها در راستای جوانی جمعیت پرداخت می‌شود که برای فرزندان دوم، سوم و چهارم است، هر چند قابل پیش‌بینی است که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با کمبود اعتبارات مواجه شوند.

وی با اشاره به رایزنی‌های معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: سامانه‌ای طراحی خواهد شد تا بانک‌ها بر اساس آن سامانه اعلام کنند که چه میزان از تسهیلات را در چه بازه زمانی می‌توانند در اختیار متقاضیان قرار دهند.

یامین‌پور با بیان اینکه این دست از موضوعات مسائلی است که باید به‌ صورت مداوم پیگیری شود، افزود: در استان زنجان در سال گذشته ۸۵ درصد از متقاضیان وام ازدواج را دریافت کرده‌اند.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ۱۵ درصد از متقاضیان وام ازدواج در سال گذشته موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند، ادامه داد: پیگیری دریافت وام ازدواج جوانان استان زنجان انجام خواهد شد.

پست بعدی

تا حالا هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده‌ایم

ی مه 22 , 2022
اعتمادآنلاین| در شرایطی که بحران اوکراین ادامه دارد «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه (امروز) تازه‌ترین اطلاع‌رسانی این وزارتخانه درباره وضعیت میدانی درگیری‌ها را ایراد کرد. به گزارش فارس، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین»، نیروهای روسیه تقریبا هزار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000