وزیر اقتصاد چه وعده‌ای به کسب و کارهای اینترنتی داد؟

اعتمادآنلاین|

شرایط این روزهای کشور باعث شده تا اینترنت در ایران با اختلال و قطعی همراه شود. وزیر اقتصاد دولت سیزدهم با اشاره به این موضوع اعلام کرد دولت پشت کسب و کارهای آسیب دیده از قطعی اینترنت را خالی نمی‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، قطعی اینترنت و تاثیر آن بر روی اقتصاد دیجیتال کشور، افزایش تورم در ایران و شرایط اقتصادی کشور محورهایی بودند که احسان خاندوزی در نشست خبری خودش به آنها پرداخته است که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌خوانید:

*وضعیت تورم همچنان از نظر دولت قابل قبول نیست و رسانه‌ها گلایه‌های به جای مردم را در سوالات خود در نشست خبری مطرح کنند. نقدینگی پایان شهریور ۱۴۰۱ به ۳۵.۵ درصد کاهش پیدا کرده و دولت برای مهار تورم اراده جدی دارد.

*برخی از کسب‌وکارها بالاخص کسب‌وکارهای اینترنتی از اتفاقات اخیر متأثر شدند. دولت پشت آن‌ها را خالی نمی‌کند.هم‌چنین امشب وزیر ارتباطات از بسته حمایتی دولت رونمایی خواهد کرد.

*با وجود اینکه وضعیت اقتصادی مناطق آزاد هنوز از قبل باقی است اما خیلی از مسائل آن شفاف شده و برای مبارزه با قاچاق کالا نیز تقریباً اکثر کالاها از طریق گمرک وارد کشور می‌شوند.

*برای مبارزه با فرار مالیاتی در مناطق آزاد اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در وزارت اقتصاد در حال تلاش برای حل این موانع و مشکلات هستیم.

*براساس برآوردهای اولیه کارشناسان اقتصادی امیدواریم در تابستان ۱۴۰۱ شاهد افزایش رشد تولید باشیم.

*نرخ رشد تشکیل سرمایه ثابت در ماشین آلات، بهار پارسال ۳.۸ بود که بهار امسال ۵.۸ افزایش یافت.

*تورم تولیدکننده که در شهریور ماه پارسال بیش از ۸۰ درصد بود، اکنون به ۴۰ درصد رسیده، نرخ بیکاری در تابستان امسال به ۸.۹ درصد رسیده و تعداد افراد دارای شغل نیز، ۳۷۳ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. بیکاران دانشگاهی به ۹۵۵ هزار نفر کاهش یافته است.

*درحالی که به دلیل خشکسالی در بخش کشاورزی کاهش شاغلین داشتیم، ولی در مقابل در بخش صنعت شاهد افزایش اشتغال بودیم.

*۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید گندم و ۲.۵ میلیون تن کاهش واردات داشتیم به طوری که دولت به جای دادن یارانه به کشاورزان خارجی، به گندم‌کاران یارانه خود را پرداخت کرد.

*سخنگوی دولت در ادامه از رشد ۱۳ درصدی صادرات در نیمه نخست امسال خبر داد و آن را نتیجه سیاست همسایگی و عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای از سوی دولت سیزدهم دانست.

*تلاش دولت این بوده است تا از طریق مهار تورم‌ها، خلق نقدینگی به نقطه مطلوبی برسد به طوری که نقدینگی پایان شهریور به ۵.۳ درصد کاهش یافته و همین مقدار نقدینگی هم نسبت به مرداد ماه روند کاهشی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

سامانه بارشی ضعیفی وارد خوزستان می شود/ دما کاهش می یابد

چ اکتبر 26 , 2022
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تأثیرات ورود سامانه بارشی ضعیف در استان گفت: این سامانه سبب برخاستن گرد و خاک‌های همرفتی در مناطق شرق، شمال شرق، غرب استان خواهد شد. محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی از روز پنجشنبه نفوذ جریانات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000