تصرف ماریوپل توسط روسیه به دلیل مقاومت اوکراین به تاخیر افتاده است

اعتمادآنلاین|

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد: با وجود اینکه نیروهای روسیه «ماریوپل» را برای بیش از ده هفته محاصره کرده‌اند، اما مقاومت سرسخت اوکراینی‌ها توانایی روسیه را برای به دست آوردن کنترل کامل بر شهر به تاخیر انداخته است.

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز چهارشنبه وزارت دفاع انگلیس امده است که مقاومت اوکراین، تلاش‌های اولیه روسیه را برای تصرف یک شهر کلیدی (ماریوپل) ناکام گذاشت و خسارات پرسنلی پرهزینه‌ای را برای روسیه به همراه داشت.

این بیانیه می‌افزاید: روسیه برای غلبه بر مقاومت اوکراین، از نیروهای پشتیبان استفاده قابل توجهی کرده است. این نیروها شامل استقرار نیروهای چچنی است که احتمالاً متشکل از چندین هزار جنگجو است که عمدتاً در بخش های ماریوپل و لوهانسک متمرکز شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای یادشده احتمالاً از داوطلبان انفرادی و واحدهای گارد ملی تشکیل شده‌اند که به طور معمول به تامین امنیت حاکمیت رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن اختصاص دارند.

وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد: قدیروف احتمالاً نظارت دقیقی بر استقرار نیروهای چچن دارد و پسر عموی او آدام دلیمخانوف احتمالاً به عنوان فرمانده میدانی چچن در ماریوپل عمل کرده است.

از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی خود را از تحولات در این کشور گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

پست بعدی

۱۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به دادستان‌های مراکز استان‌ها

چ مه 18 , 2022
اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه امروز چهارشنبه طی سخنانی در بیست و یکمین همایش سراسری دادستان‌های مراکز استان‌ها، دادستان‌ها و مسئولان دادسرا را در صف نخست مقابله با جرائم و فساد در ساحت‌های مختلف، پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه دانست و از دادستان کل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000