گرامی‌داشت خیام با اجرای رسول نجفیان در «فخر فیروزان» 

گرامی‌داشت خیام با اجرای رسول نجفیان در «فخر فیروزان» 

به مناسبت گرامی‌داشت حکیم عمر خیام ویژه‌برنامه ادبی «فخر فیروزان» امروز، چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۴:۴۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شبکه دو سیما، در ویژه‌برنامه ادبی «فخر فیروزان» به مناسبت روز گرامی‌داشت حکیم عمر خیام با کارشناسی مصطفی گرجی اشعار این شاعر و ریاضیدان برجسته تبارشناسی می‌شود. همچنین تحریفات اشعار او و بررسی آثار این حکیم و فیلسوف ایرانی از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است.

رسول نجفیان اجرای «فخر فیروزان» را بر عهده دارد و در بخش‌هایی از برنامه نیز به خیام‌خوانی آوازی و خواندن چهار قطعه از رباعیات این شاعر برجسته می‌پردازد.

نقالی تاریخچه زندگی حکیم عمر خیام و رباعی معروف «بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر…» توسط مرشد ابوالفضل ورمزیار از دیگر بخش‌های این برنامه است.

این برنامه با هدف آشنایی بیشتر و پیوند دوباره مردم این مرز و بوم با گنجینه ادبی سرزمین کهن‌مان، به معرفی، تحلیل و روایت ادبیات فاخر ایران می‌پردازد.

«فخر فیروزان» کاری از گروه اجتماعی- فرهنگی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی ایمان شیعه و کارگردانی زهره غلامی است که امروز، چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۴:۴۵ روانه آنتن می‌شود.

۲۵۹۲۵۹

پست بعدی

«هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص» مشمول شفافیت قوای سه‌گانه شد

چ مه 18 , 2022
اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس با تصویب ماده ۳ طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه، چگونگی شفافیت آرای مجمع تشخیص، مجلس، هیات وزیران و شوراهای اسلامی شهر و روستا را تعیین کردند. به گزارش فارس، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 28 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000