۱۳ نفر از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند

اعتمادآنلاین|

محمد قاسمی اظهار کرد: ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه امروز طی تماس مالک موتورلنج حامل بار تجاری با ۶ سرنشین در مسیر دبی به گناوه، مبنی بر آبگرفتگی و احتمال غرق در محدوده هشت مایلی جزیره خارگ، شناور ناجی ۹ با وجود مشخص نبودن موقعیت دقیق و محدودیت دید به دلیل شرایط جوی (گرد و غبار) حاکم بر منطقه، بلافاصله به محدوده وقوع حادثه اعزام شد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: شناور ناجی ۹ در ساعت ۰۷:۴۰ همه سرنشینان موتورلنج یادشده را از داخل جان پناه نجات داده و به سمت پایگاهش به حرکت درآمد و پس از پهلوگیری در اسکله مروارید جزیره خارگ نجات یافتگان را به مسئولان مربوطه تحویل داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در دومین عملیات نیز ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه با اعلام اضطرار موتور لنج باری حامل هفت سرنشین به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندر دیر، مبنی بر آبگرفتگی و احتمال غرق شدن در ۱۷ مایلی این بندر در مسیر گناوه به دبی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۱۸ به موقعیت وقوع حادثه اعزام شد.

قاسمی ادامه داد: شناور ناجی ۱۸ در ساعت ۱۲:۰۰ پس از رسیدن به موقعیت اعلام کرد شناور یادشده از قسمت پاشنه دچار آبگرفتگی شده و احتمال نجات آن بوسیله یدک کش وجود دارد.

وی گفت: برهمین اساس یدک کش نجف برای عملیات یدک‌کشی اعزام شد اما ناجی ۱۸ در ساعت ۱۳:۰۰ اعلام کرد موتورلنج حادثه دیده غرق شده اما تمامی سرنشینان آن را نجات داده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: پس از اتمام عملیات نجات، شناورهای اعزامی به سمت پایگاه‌شان بازگشتند.

قاسمی یادآور شد: شناور ناجی ۱۸ پس از پهلوگیری در ساعت ۱۴:۲۰ نجات یافتگان را به مسئولان مربوطه تحویل داد.

پست بعدی

لطافت استاد فاطمی‌نیا

س مه 17 , 2022
شخصیت اخلاقی و علمی آیت‌الله فاطمی‌نیا دارای ابعاد گوناگونی ست که در این مختصر نمی گنجد، اما به چند نکته آن اشاره می شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000