از توافق میان ایران و قطر، چه می‌دانیم؟

از توافق میان ایران و قطر، چه می‌دانیم؟

مجلس وزرای قطر برنامه توافق فرهنگی بین ایران و قطر برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را تصویب کرد. این برنامه در پی حضور قطر در نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان مهمان ویژه به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برنامه توافق فرهنگی بین ایران و قطر برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ مشتمل بر یک مقدمه و ده ماده است و به منظور تحکیم و گسترش روابط بین دو کشور تصویب شده است.

براساس این توافقنامه طرفین جهت گسترش و تحکیم روابط فرهنگی فیمابین در کلیه ‌زمینه‌های فرهنگی و هنری براساس حق یکسان و احترام به کلیه قوانین و مقررات داخلی‌ جاری در هر یک از دو کشور اقدام می‌نمایند.

دیدارهای متقابل هیأت‌های فرهنگی و گروه‌های هنری ملی و سنتی جهت ارائه‌ هنر خود در کشور طرف تعهد، دیدارهای متقابل مسئولان، کارشناسان و پژوهشگران ذی‌ربط به مسائل ‌فرهنگی، هنری و میراث فرهنگی و حفظ حقوق مالکیت فکری مؤلفین براساس قوانین و مقررات جاری در دو کشور بخش مهمی از این توافق فرهنگی محسوب می‎‌شود.

علاوه بر مبادله اطلاعات فرهنگی، کتاب، منابع علمی، فرهنگی و انتشاراتی در رشته‌های مختلف علوم، تنظیم جشنواره‌ها و هفته‌های فرهنگی هنری و همایش‌های ادبی گوناگون و نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و صنایع دستی سنتی میان طرفین، ترجمه و انتشار مطبوعات فرهنگی و کارهای هنری برتر که در هر دو کشور تولید می‌شود، با رعایت قوانین و مقررات جاری در هر یک از آن‌ها بخش‌هایی دیگر از این توافق است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

۲۵۹۲۵۹

پست بعدی

افزایش قیمت نان سنتی صحت ندارد

ج مه 13 , 2022
اعتمادآنلاین| سید جواد ساداتی نژاد در جریان بازدید از یک کارخانه تولید روغن نباتی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک اصلاح اقتصادی بزرگ به نفع مردم است که در کشور شروع شده و هدف آن هدفمند کردن یارانه‌ها است. به گزارش ایرنا، از پایگاه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000