۵۳ هکتار از گندم‌زارهای ایذه خاکستر شد

اعتمادآنلاین|

احسان احمدپور چهارشنبه اظهار داشت: پیش از ظهر امروز آتش در مزارع کشاورزی حاشیه جاده ایذه به پیان – حدفاصل روستای بلوطک شیخان شعله‌ور شد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: بلافاصله نیروهای آتش نشانی به همراه پنج خودرو به محل حادثه اعزام شدند و در بهترین زمان نسبت به خاموش‌کردن آتش اقدام و از پیشروی آتش به بقیه مزارع جلوگیری کردند.

مسوول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه از عمدی بودن این آتش سوزی خبر داد و تصریح کرد: آتش به صورت همزمان در ۶ نقطه از این گندم‌زار شعله‌ور شد که دلیلی جز عمدی بودن آن نیست، در پی این آتش سوزی بیش از سه هکتار از اراضی این منطقه طعمه آتش شد.

وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی دیگر در منطقه نوترکی ایذه ادامه داد: این آتش‌سوزی در حالی رخ داد که مسیر این منطقه تا نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی زیاد بود و خشک بودن مزارع نیز به سرعت سرایت آتش کمک می‌کند.

احمدپور افزود: با وجود اعزام فوری نیروها به منطقه، متاسفانه حدود ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه در آتش سوخت و به خاکستر تبدیل شد.

وی تاکید کرد: با توجه به فعال بودن کمباین در این مزرعه، باید تحقیقات کارشناسی در مورد دلیل این آتش‌سوزی صورت بگیرد و در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت از دلیل آن سخن گفت.

مسوول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه در پایان گفت: با توجه به فاصله زمانی بین ایذه و مناطق روستایی مانند نوترکی و مرغا، لزوم احداث ایستگاه آتش‌نشانی جهت امداد زمانی در شرایط بحرانی کاملا احساس می‌شود.

شهرستان ایذه با ۵۳ هزار هکتار زمین زیر کشت با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات به عنوان یک قطب کشاورزی خوزستان مطرح است. شهر ایذه در ۱۸۳ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

پست بعدی

واردات خودرو آزاد شد

چ مه 11 , 2022
اعتمادآنلاین| بهادری جهرمی تصریح کرد: این اقدام به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، صورت گرفت. به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از تصویب کلیات واردات خودرو در جلسه هیات‌ وزیران خبر داد و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000