مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده در حال برگزاری است

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده در حال برگزاری است

ایسنا نوشت: مراسم تشییع زنده‌یاد نادر طالب‌زاده، در مسجد بلال آغاز شده است و پیکر او حوالی ساعت ۱۲:۳۰ از قطعه ۵۰ بهشت زهرا (قطعه شهدای فاطمیون) به سمت قطعه ۲۹ (در جوار مزار شهید سیدمرتضی آوینی) برده می‌شود.

مراسم وداع با پیکر نادر طالب‌زاده، مجری، مستندساز و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه، در حرم مطهر رضوی برگزار شد و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون زیارت استاندار خراسان رضوی بر پیکر او نماز خواند.

پیکر این هنرمند پس از تشییع از مقابل مسجد بلال به بهشت زهرا(س) منتقل و در بهشت زهرا(س) در کنار مزار شهید سیدمرتضی آوینی به خاک سپرده می‌شود.

نادر طالب‌زاده از فیلمسازان انقلابی متولد ۱۳۳۲ و از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و مجریان سینما و تلویزیون بود که جمعه _نهم اردیبهشت‌ماه_ در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

در این مراسم در کنار همسر و فرزند مرحوم طالب‌زاده و جمعی از مردم، افرادی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان، وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی، سلیم غفوری مدیر شبکه افق، علیرضا قزوه رئیس دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما، عزیز جعفری، بهزاد نبوی و … حضور داشتند.

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده در حال برگزاری است

در این مراسم، علیرضا قزوه، شاعر و رییس دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما شعری در وصف زنده‌یاد طالب‌زاده خواند و صادق آهنگران نیز زیارت عاشورا را قرائت و مداحی کرد.

در ادامه مراسم، پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما گفت: «امروز در این ماه خدا گرد هم آمدیم برای تودیع با ماه چهره انقلاب اسلامی؛ حاج نادر طالب‌زاده که تربیت شده مکتب امام و انقلاب است. در ماه مبارک رمضان و نزدیک عید مردم هم اشک بر چشم دارند هم لبخند بر لب. ما هم امروز هم اشک بر چشم داریم هم حسرت بر دل هم بهجت بر لب. ظهور پدیده‌هایی چون حاج نادر طالب‌زاده از نفهات انقلاب اسلامی است. همانگونه که حاج قاسم و شهید آوینی بودند. ما امروز بیش از آنکه حسرت رفتن نادر طالب‌زاده را بخوریم باید مفتخر به چشمه رویش و زایش انقلاب اسلامی باشیم.»

او افزود: «نادر طالب‌زاده هر چقدر هم مثال‌زدنی باشد امروز بیش از او باید درباره مکتب حاج نادر سخن بگوییم. همانگونه که حاج قاسم داغ بر دل ما گداشت اما مکتبش همچنان زنده است. حاج نادر و حاج قاسم میوه‌های انقلاب اسلامی هستند و همیشه نشانه‌ای به سمت این مکتب بزرگ بودند. نادر طالب‌زاده مصداق بارز آدم‌هایی است که به توحید و ولایت دعوت می‌کنند.»

جبلی گفت: «هیچ چیز نتوانست نادر طالب‌زاده را منحرف بکند؛ حتی زندگی پرزرق و برق غرب. همانقدر که مومنان او را دوست دارند همانقدر هم مورد غضب دشمنان قرار گرفت و محبوب مومنان و مغضوب کافران شد. نادر طالب‌زاده از یک سو مظهر امید و نوآوری و نگاه روشن به آینده و از طرف دیگر گردن‌فراز و درگیر با تمدن کور غرب است. شاگردان و مریدان نادر طالب‌زاده نخواهند گذاشت که مکتب چمران‌ساز، آوینی‌ساز، سلیمانی‌ساز و نادرساز به افول بگراید و کمرنگ شود. امروز به همه کسانی که فراق نادر طالب‌زاده برایشان سخت است و برای تمام کسانی که با وقاحت از عروج او خوشحالند، به همه عرض می‌کنم که مکتب نادر طالب‌زاده زنده است و زنده باقی خواهد ماند.»

جبلی سپس خطاب به مرحوم طالب‌زاده گفت: «امروز با تو هم سخن می‌گوییم. حاج نادر عزیز تویی که مطمئنم روحت در میان ماست و تک‌تک ما را می‌بینی. به تو عرض می‌کنم خوش به سعادت تو که برگزیده مکتب هدایت و ولایت شدی. حاج نادر عزیز امروز تمام آن جوش و خروش‌ها و نگرانی‌های تو به آرامش مبدل شد. اما مسیر پرجوش و خروش تو همچنان ادامه دارد. خون دل خوردی و بارها از بی‌مهری‌ها نالیدی. از این سازمان به آن سازمان و از این نهاد به آن نهاد دویدی تا برای برگزاری همایشت پشتیبان پیدا کنی. کم نیاوردی و تحمل کردی و مسیرت را ادامه دادی. «افق نو» تو را در تهران نگذاشتند برگزار کنی؛ به لبنان رفتی. برای ما دعا کن حاج نادر عزیز. چند روز پیش که به عیادت آمدم و با اشاره دست با ما سخن گفتی امیدوار بودیم این بار هم بتوانیم تو را از خدا بگیریم. کم نبود دفعاتی که تا لحظه آخر رفتی اما خداوند تو را به ما برگرداند. خوش به سعادتت که الان نزد معبودت هستی. از خدا بخواه که ما بتوانیم به تو اقتدا کنیم. تو هم یکی از نفهات الهی در بین ما بودی. برایمان دعا کن.»

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده در بهشت زهرا(س)، امروز، یکشنبه ۱۱ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۲:۳۰ از قطعه ۵۰ بهشت زهرا (قطعه شهدای فاطمیون) به سمت قطعه ۲۹ (در جوار مزار شهید سیدمرتضی آوینی) برگزار می‌شود.

۲۵۹۲۵۹

پست بعدی

اختلاف ملکی ۲ گروه جان پاکبان مشهدی را گرفت

ی مه 1 , 2022
مشهد ـ بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: اعضای دو خانواده که بر سر اختلاف ملکی با هم درگیر بودند، اقدام به تیراندازی کردند که یکی از گلوله‌ها به سر رفتگری اصابت کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000