چهره خسیسِ فرهاد آئیش در «مسافران شهر»/ عکس

فرهاد آئیش، شخصیت اصلی اپیزود «خسیس» از مجموعه تلویزیونی «مسافران شهر» را بر عهده دارد که از فردا پخش آن آغاز خواهد شد. به همین مناسبت، عکسی از او در صحنه‌ای از این سریال، منتشر شده است.

پست بعدی

شما نظر دادید: افزایش تعرفه‌های پزشکی مردم را از درمان منصرف می‌کند

س آوریل 26 , 2022
هفته گذشته زمزمه‌های افزایش ویزیت پزشکان حواشی زیادی ایجاد کرد، از نرخ پیشنهادی نظام پزشکی گرفته تا مخالفت‌های وزارت بهداشت؛ مثلاً نظام پزشکی معتقد بود تعرفه مراجعه پزشک عمومی باید به ۱۸۵ هزار تومان برسد، تعرفه‌ای که به‌نظر می‌رسید از همان ابتدا مخالفان زیادی داشته باشد. به گزارش خبرآنلاین، کشمکش‌های تعرفه پزشکی سبب شد خبرآنلاین این موضوع را در معرض نظرخواهی کاربران خود بگذارد و از آن‌ها بپرسد آیا افزایش قیمت‌های مراجعه به پزشک چیزی که نظام پزشکی آن را پیشنهاد داده بود را منصفانه می‌دانند یا خیر. آن‌چه از برآیند نظرها به‌نظر می‌رسد پیشنهاد نظام پزشکی مخالفان زیادی دارد، مثلاً کابری نوشته «هر وقت درآمد بقیه قشر تحصیل‌کرده و حقوق بگیر جامعه هم واقعی‌سازی شد برای جامعه پزشکی هم واقعی‌سازی شود.» یا خیلی‌ها افزایش تعرفه‌های پزشکی را عاملی برای مراجعه نکردن مردم به دکتر عنوان کردند، کاربری درهمین‌باره نوشته که «آیا شما راضی هستی یک بیمار به‌خاطر نداشتن پول از ادامه درمان انصراف بدهد.» کاربر دیگر اشاره کرده «دیگر کسی نمی‌تواند دکتر برود، دکتر رفتن هم یک کار لوکس می‌شود.» همچنین کاربری که خود را جانباز شیمشیایی معرفی کرده نوشته که «مگر حقوق کارمندان ده درصد بیشتر اضافه شده، پس حق ویزیت و تمام مشاغل و اجناس حداکثر باید ده درصد بیشتر شود، با این تعرفه‌ها خود درمانی بیشتر شده و جامعه بیمارتر می‌شود.» برخی دیگر هم معتقد بودند این اعداد و ارقام با توجه به وقتی که پزشک برای بیمار می‌گذارد منصفانه نیست. یک کاربر نوشته «تعرفه براساس زمانی که یک پزشک متخصص برای بیمار خود می‌گذارد، یعنی ۵ دقیقه وقت، بی‌انصافی است.» همچنین مخاطبی دیگری با اشاره به همین مسئله توضیح داده که «برای ویزیت یک دقیقه‌ای ۱۸۰۰۰۰ تومان باید به پزشک عمومی پرداخت کنیم، با دلار ۳۰۰۰۰ تومانی هم میشه ۶ دلار برای یک دقیقه، کجای دنیا پزشک عمومی برای یک دقیقه ۶ دلار پول می‌گیرد.» اما در این بین کسانی هم بودند که از این اعداد و ارقام به دلایلی دفاع کنند، مثلاً کاربری که خودش را عباس معرفی کرده نوشته که «درهرحال پزشکان هم در همین مملکت و با این تورم زندگی می‌کنند. فقط پزشکان متخصص دارای اسم و رسم در زمینه‌های محدود دارای درآمدهای آن‌چنانی هستند، مابقی مانند بقیه مردم و صاحب درآمد معمولی هستند.» مخاطب دیگری به‌نام محمد نظر خود را این‌گونه نوشته است: «این همه سال درس خواندند، پس نوش جونشون.» دیگری که خود را پزشک معرفی کرده توضیح داده: «من پزشکم حقوقم هشت و هفتصد تومان است، خواستید فیش حقوقی هم می‌فرستم، با این قوانین اجازه طبابت جای دیگر هم ندارم.» همچنین یک کاربر با نام «همسر پزشک» نوشته: «دوستان بدونید که طی چند سال افزایش نیافتن دستمزد پزشکان متناسب با تورم، پزشکان را ورشکسته کرده است.» برخی هم که خواستند میانه‌رو باشند، مانند این کاربر نوشتند: «من خودم پزشکم و میگم منصفانه نیست. ولی خیلی مشاغل دیگه هم منصفانه نیست. چند ساله فقط تمرکز رو پزشک و داروسازه ولی هیشکی نمیگه چرا انواع کمیسیون‌های خرید و فروش و دستمزدها کلان هستند.» حالا علیرغم همه این اظهار نظرها و در میان دوگانه‌ی ایجاد شده بین پزشک و بیمار، وزارت بهداشت تعرفه‌ها در بخش دولتی را ۱۹.۵ درصد و بخش خصوصی را ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داد. ۲۳۳۲۳۳

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000