سیگنال جدید جنگ به بازار طلا/ منتظر پرواز قیمت طلا باشیم؟

سیگنال جدید جنگ به بازار طلا/ منتظر پرواز قیمت طلا باشیم؟

تحلیلگرانی باور دارند که کانال تقاضای طلا از سوی جنگ هنوز باز هست و عوامل پیش بینی نشده ای می تواند قیمت طلا را مجددا به اوج برساند.

قیمت طلا در اولین روز کاری هفته برخلاف جهت پیش بینی ها عمل کرد و بیش از یک درصد از ارزش خود را تا ساعت 20 به وقت تهران از دست داد.

عوامل صعودی و نزول قیمت طلا

در روزها و هفته های اخیر تعدد عوامل صعودی و نزولی در بازار طلا یک روز سبب افزایش قیمت طلا شده است و روز دیگر قیمت فلز زرد را کاهش داده است.

در روز دوشنبه به نظر می رسد زور عوامل نزولی در بازار به عوامل صعودی چربیده است. سه عامل اصلی افزایش مجدد در نرخ سود اوراق خزانه داری آمریکا و شاخص دلار آمریکا و همچنین افزایش مجدد امیدواری به مذاکرات میان روسیه و اوکراین بود که سبب شد تا تقاضای پناه گاه های امن از جمله طلا کاهش پیدا کند.

تقاضا برای طلا پایین می آید زیرا…

افزایش نرخ سود اوراق هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد، افزایش شاخص دلار قیمت دلار برای دارندگان دیگر ارزها افزایش می دهد و بهبود اوضاع در روسیه ریسک را در بازارها کم و تقاضا برای طلا را پایین می آورد.

سود طلا از جنگ اوکراین

برخی از تحلیل گران بر این باورند که طلا بخش از اعظمی از سودی که باید از جنگ به دست می آورد را تاکنون به دست آورده است و اخباری مانند ادامه مذاکرات میان طرفین جنگ اوکراین سبب کاهش تقاضا در این بازار می شود.

با این وجود هستند تحلیل گرانی که باور دارند که کانال تقاضای طلا از سوی جنگ هنوز باز هست و عوامل پیش بینی نشده ای می تواند قیمت طلا را مجددا به اوج برساند.

مسیر طلا از ترکیه می گذرد

با تمام این عوامل بیشتر تمرکز فعالان بازار طلا به ترکیه دوخته شده است. جایی که قرار است از امروز ادامه مذاکرات میان روسیه و اوکراین ادامه داشته باشد.

با اینکه عوامل بلند مدت قدرتمندی مانند نرخ بهره بر بازار طلا موثرند ولی در کوتاه مدت نتیجه جنگ اوکراین می تواند مهمترین عامل در تعیین قیمت طلا باشد.

۲۲۳۲۲۵

پست بعدی

مصرف این روغن سلامت قلب را به خطر می‌اندازد

س مارس 29 , 2022
ایسنا نوشت: مصرف روغن‌های جامد و نیمه جامد، باعث رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگ‌ها، تنگی و انسداد عروق قلب و سکته قلبی می‌شود. بنابراین برای حفاظت از قلب خود این روغن ها را مصرف نکنید. مصرف روغن‌های جامد و نیمه جامد، باعث رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگ‌ها، آترواسکلروز (سفت شدن جدار عروق)، تنگی و انسداد عروق قلب و سکته قلبی می شود. بر اساس نتایج آخرین یافته‌های علمی در جهان، مصرف روغن‌های جامد و نیمه جامد همچنین به علت دارا بودن اسید چرب ترانس بالا خطر بروز سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در آقایان را افزایش می‌دهد. متخصصان مصرف خانگی روغن­‌های جامد را توصیه نمی‌­کنند روغن جامد به علت بافت مورد نیاز شیرینی­‌ها، عمدتاً در قنادی‌ها کاربرد دارد. اسیدهای چرب اشباع موجود در روغن جامد ابتلا به بیماری‌­های قلبی عروقی و انواع سرطان‌­ها را به دنبال دارد. اگر چه این روغن­‌ها درحال حاضر در کشور ما با اصلاح فرمولاسیون و بهبود کیفیت به روغن نیمه جامد تبدیل شده‌­اند که مقدار اسیدهای چرب اشباع و ترانس کمتری نسبت به روغن جامد دارند، اما باید توجه داشت که روغن نیمه جامد هم در مقایسه با روغن های گیاهی مایع، مقادیر بیشتری اسید چرب اشباع و اسید چرب ترانس دارد و مصرف آن‌ها خطراتی مانند افزایش کلسترول بد خون LDL ، تنگی و انسداد عروق قلبی و نهایتا سکته قلبی را به دنبال دارند. به ویژه افرادی که دچار اختلالات چربی خون و کلسترول بالا هستند نباید از روغن جامد و نیمه جامد استفاده کنند. بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، توصیه می‌شود برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی - عروقی از روغن‌های مایع با منشاء گیاهی استفاده شود. چربی‌های مایع، روند بروز آترواسکلروز (سفت شدن جدار عروق) را کند می‌کند. روغن نباتی مایع درصد بسیار کمی اسید چرب اشباع و مقادیر قابل ملاحظه ای اسید های چرب غیر اشباع را که برای حفظ سلامت قلب ضروری است، دارند و میزان اسید چرب ترانس آن کمتر از ۲ درصد و در بعضی از روغن های مایع تقریبا صفر است که زیرو ترانس نامیده می شوند. مصرف روغن های مایع برای حفظ سلامت به روغن حیوانی و روغن نباتی جامد و نیمه جامد ارجحیت دارد. بیشتر بخوانید: بدترین و بهترین روغن‌ها برای آشپزی ۲۳۳۲۳۳

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000