نماینده مجلس : حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز اجرا نشده، باعث افزایش قیمت‌ها شده

نماینده مجلس : حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز اجرا نشده، باعث افزایش قیمت‌ها شده

آفتاب نیوز نوشت : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت : یک چسب ضد حساسیت ۱۲ هزار تومانی، ۶۵ هزار تومان شده … سخت است که دولت طبق شرط مجلس، قیمت‌ها را در حد شهریور ۱۴۰۰ نگه دارد.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تبعات حذف ارز ترجیحی دارو، گفت: « در صورت حذف ارز ترجیحی دارو، قیمت داروهای وارداتی افزایش پیدا می‌کند. اگرچه تضمینی که دولت داده و شرطی که مجلس گذاشته، این است که قیمت‌ها و هزینه‌هایی که مردم در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و مسائل بیمارستانی خرج می‌کنند، باید در حد شهریور ۱۴۰۰ باشد، ولی به باور من به سختی این کار را می‌توان انجام داد.»

همایون نجف‌آبادی در واکنش به اعلام حذف ارز ترجیحی دارو توسط وزیر بهداشت، اظهار داشت: «اول از همه ما باید به قانون احترام بگذاریم. گرچه مجلس حذف ارز ترجیحی دارو را به عهده دولت گذاشته است، یعنی دولت مجاز است که این کار را انجام دهد یا ندهد، اما در نهایت باید زیر ساخت‌ها انجام شده باشد، نحوه تامین مخارج بیمه‌ها و آن بودجه‌ای که در اختیار بیمه‌ها قرار می‌دهند و نحوه پرداخت آن‌ها حتما باید مشخص شده باشد. افزون بر این باید حدود ده میلیون نفری که بیمه نیستند را در نظر داشت که دولت این اضافه هزینه را چگونه متقبل می‌شود.دولت در این تصمیم بسیار مصر بود ولی فکر می‌کنم مقداری این مسئله با شک و تردید مواجه شده است. امیدواریم به شکلی باشد که نه دولت متضرر شود و نه مردم.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای افرادی که بیمه نیستند چه چاره‌ای اندیشیده شده است، گفت: «صحبتی که شده این است که کسانی که بیمه نیستند، همه بیمه درمانی سلامت شوند ولی باید دید که تا چه حد این مسئله تحقق پیدا خواهد کرد.»

نجف‌آبادی درباره تبعات حذف ارز ترجیحی دارو، اظهار کرد: «متاسفانه قبل از اینکه ارز ترجیحی حذف شود به دلیل حرف و حدیث‌هایی که در مورد حذف آن بود، روی قیمت تجهیزات پزشکی به شدت تاثیر گذاشت. در واقع هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشده بود ولی قیمت تجهیزات پزشکی به شدت افزایش داشت. حتی روی اقلام مصرفی هم تاثیر گذاشت؛ مثلا یک چسب ضد حساسیت که قیمتش حدود ۱۲ هزار تومان بود الان ۶۰ ۶۵ هزار تومان قیمتش شده است.»

نماینده مجلس : حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز اجرا نشده، باعث افزایش قیمت‌ها شده

بیشتر بخوانید :

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: «تمام این تصمیمات بر روی قیمت اقلام تاثیرگذار است. بنابراین امیدواریم نه تنها درمورد دارو بلکه در مورد نهاده‌های دامی یا قیمت روغن و دانه‌های روغنی هم چنین مشکلی وجود دارد؛ یعنی هنوز ارز ترجیحی حذف نشده اما قیمت‌ها به شدت افزایش یافته است.»

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: «با توجه به تورم موجود و مخارج بالایی که به خانوار اعمال می‌شود، شرایط به نحوی پیش برود که فشار زیادی بر مردم وارد نشود؛ مخصوصا در مورد مسئله دارو چنین مشکلی برای مردم پیش نیاید. با این حال در صورت حذف ارز ترجیحی دارو، قیمت داروهای وارداتی افزایش پیدا می‌کند. اگرچه تضمینی که دولت داده و شرطی که مجلس گذاشته، این است که قیمت‌ها و هزینه‌هایی که مردم در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و مسائل بیمارستانی خرج می‌کنند، باید در حد شهریور ۱۴۰۰ باشد، ولی به باور من به سختی این کار را می‌توان انجام داد.»

۲۱۲۱

پست بعدی

طعنه تلخ نوروزی به سخنگوی دولت

د مارس 28 , 2022
پیمان مولوی ، کارشناس اقتصادی به سخن بهادری جهرمی که اعلام کرده : « رکوردشکنی سفرهای نوروزی نشانه تقویت توان اقتصادی مردم است»، واکنش نشان داد. بیشتر بخوانید: سخنگوی دولت : رکوردشکنی سفرهای نوروزی نشانه تقویت توان اقتصادی مردم است آقای رئیسی! نشاط اجتماعی را دیدی سلام ما را هم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000