از حمله نظامی به اوکراین تا دولت سیزدهم

از حمله نظامی به اوکراین تا دولت سیزدهم

مهم‌ترین اتفاق و رخداد سیاسی در داخل کشور تغییر دولت و شکل‌گیری دولت سیزدهم بود.

قرن جدید در حالی آغاز می‌شود که در یک سال گذشته اتفاقات مهمی در ایران و در سراسر جهان رخ داد. اواخر سال ۱۴۰۰ روسیه به اوکراین جمله نظامی کرد که می‌توان آن را مهم‌ترین اتفاق سیاسی فراملی در جهان دانست.

این اتفاق برای کشور اوکراین و روسیه بیش از دیگر کشورها مهم بود و علاوه بر آن حمله به اوکراین معادلاتی را در قدرت‌ جهانی به وجود آورد که پیش از آن وجود نداشت. همچنین این حمله نظامی برخی از معادلاتی که از پیش وجود داشت را بر هم زد که این تغییرات بین‌المللی و فراملی مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال گذشته بود.

اما در ایران و در سال ۱۴۰۰ نیز تحولات بسیاری در حوزه سیاسی رخ داد. مهم‌ترین اتفاق و رخداد سیاسی در داخل کشور تغییر دولت و شکل‌گیری دولت سیزدهم بود. دولت روحانی در سال ۱۴۰۰، چهارساله دوم خود را به پایان و کار خود را اتمام رساند.

دولت ابراهیم رئیسی روی کار آمد که می‌توان آن را از نظر تفکر، نوع نگاه و رویکرد کاملا متفات با دولت گذشته دید. دولت سیزدهم خط و روش خود را تغییر داده و با شعارهای جدید در مسیر جدید حرکت را شروع کرده و امیدواریم که دولت سیزدهم بتواند به اهداف که تعریف شده خود برسد و شعارهای رئیسی محقق شوند.

*نماینده پیشین مجلس

۲۱۲۱۵

پست بعدی

عیادت وزیر بهداشت از چمران/ عکس

پ مارس 24 , 2022
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان از رئیس شورای شهر تهران عیادت کرد. به گزارش خبرآنلاین، بهرام عین‌اللهی روز گذشته به عیادت مهدی چمران رفت و در جریان حال عمومی وی و روند درمان قرار گرفت. چمران به دلیل ابتلا به کرونا از اول فروردین در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است. 4747

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000