فاضل میبدی : ائمه جمعه، کشتن و ویران کردن در اوکراین را محکوم کنند

 فاضل میبدی : ائمه جمعه، کشتن و ویران کردن در اوکراین را محکوم کنند

سایت منیبان نوشت:عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اینکه حمله روسیه به اوکراین را به مسائل دیگر گره بزنیم سخن درستی نیست از امام جمعه تهران بعید است.

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره سخنان امام جمعه ها گفت: سخنان ائمه جمعه در تاریخ ثبت می شود و مردم هم در آینده، قضاوت خواهند کرد.

او با اشاره به واکنش های متعدد از تریبون های کشور درباره حمله روسیه به اوکراین بیان کرد: همه می بینند که در جنگ اوکراین، یک کشور به کشور آزاد دیگری حمله کرده است. اگر هم دعوای سیاسی داشته اند قتل، غارت و کشتار و بالای ۲ میلیون جمعیت را آواره کردن و خانه های مردم را ویران کردن را، هیچ کس در دنیا قبول نمی کند. اینکه بگوییم دولت اوکراین فلان کار را انجام داده است این موضوع به مردم چه ارتباطی دارد.

کشور روسیه به کشور دیگری تجاوز کرده و مردم آسیب دیده اند. چرا باید یک کلام نگوییم و دفاع نکنیم به هرحال اینها انسان هستند. زن و کودک را آواره کشورهای اروپایی کردند چه کسی این کار را کرده است حکومت مقتدر روسیه باعث این اتفاق شده است. جا دارد خطبا و امام جمعه ها ظلم، تجاوز، کشتن و ویران کردن را محکوم کنند همه دنیا این جنگ را محکوم کرده است. اختلافات سیاسی بین رییس جمهور روسیه و اوکراین بحث دیگری است؛ چر ا باید این اختلافات سیاسی را، با نشستن حل نکنند و چرا باید آتش بر سر مردم بریزند؟ جنگ در هیچ کجای دنیا جواب نداده است. باید تجاوز را محکوم کنیم. اینکه حمله روسیه به اوکراین را به مسائل دیگر گره بزنیم سخن درستی نیست از امام جمعه تهران بعید است.

گره زدن جنگ اوکراین به مسائل دیگر، سخن درستی نیست/ نباید با چند جمله نابجا، موضع کشور را بد نشان بدهیم/ صحبت‌های «حسن عباسی» بی معناتر از این است که طرحش کنید

بیشتر بخوانید:

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد که کشور ایران در تاریخ سربلند و بزرگ است و مردم آن، بافرهنگ هستند. نباید با چند جمله نابجا موضع کشور را بد نشان بدهیم. تجاوز و جنگ برای حل مسائل سیاسی در همه جای دنیا محکوم است. باید با گفتگو اختلافات را پیش برد نه با تفنگ و آتش.

این روحانی درباره اظهارات اخیر حسن عباسی گفت: صحبت های «حسن عباسی» بی معناتر از این است که طرحش کنید. طرح این حرف ها درست نیست چه برسد که بخواهیم پاسخ بدهیم. این حرف ها برای کشور مضر و مخل است.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

برگزاری انتخابات هیئت رئیسه جبهه اصلاحات / مرعشی ، معاون اول «چریک پیر» شد

د مارس 14 , 2022
ایلنا نوشت: انتخابات هیئت رئیسه جبهه اصلاحات برگزار و دبیرکل حزب کارگزاران به عنوان نایب رئیس اول این جبهه انتخاب شد.. به گفته علی سخنگوی جبهه اصلاحات، همچنین فاطمه راکعی ، نایب رئیس دوم، علی باقری، دبیر و علی شکوری‌راد ، سخنگوی جبهه اصلاحات شدند. پیش از این، هفته گذشته، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000