تریدرهای ایرانی چگونه تحت تاثیر طرح صیانت هستند؟

تریدرهای ایرانی چگونه تحت تاثیر طرح صیانت هستند؟

فضای اقتصاد در هر جامعه‌ای شامل سه رُکن کشاورزی، صنعت و خدمات میشود و توسعه‌ی هر کشوری، منوط به وضعیت سهم اشتغال و ارزش‌افزوده در هرکدام از این بخش‌هاست.

درحال حاضر بیش‌از ۷۰ درصد سهم اشتغال و سایر ارزش‌افزوده‌ها در کشورهای توسعه یافته به بخش خدمات اختصاص دارد و بایستی بدانیم که خدمات، در کنار ارتباطات است که معنا پیدا میکند.
برای پیشرفت اقتصادی نیز، باید جلوتر، یا حداقل همگام با تغییرات روز دنیا بود.
افرادی مانند هنری فورد که در عصر کشاورزی وارد عصر صنعت شدند، بیل گیتس و استیوجابز که در عصر صنعتی وارد دنیای اطلاعات شدند همیشه پیشگامان و توسعه‌دهندگان آینده تلقی میشوند. در حال حاضر نیز تمرکز کشورها و کمپانی‌های بزرگی مثل بنز، اپل، سامسونگ، فراری، بانک خصوصی گلدمن ساکس و حتی بزرگترین بانک ایالات متحده، جی پی مورگان، روی دنیای متاورس است ولی هنوز دغدغه ما ایرانیان سرعت اینترنت و نگرانی از قطع یا محدودیت مهمترین عامل ارتباطی دنیاست؛ موردی که از ابتدایی‌ترین ویژگی‌های عصر اطلاعات است.
اگر کمی از نگاه اقتصاد کلان به این موضوع نگاه کنیم، متوجه میشویم که یکی از مهمترین راه‌های کنترل تورم، عدم وابستگی به درآمدهای نفتی است. پس از وقوع کرونا، مردم یادگرفتند که درآمدزایی در بسترهایی چون تلگرام و اینستاگرام و ارائه‌ی خدمات در قالب اینترنت، از بهترین نوع راه‌های کسب درآمد است.
حتی در بازارهای مالی، نظیر دنیای رمزارزها، هر معامله‌گرِ باتجربه خود به تنهایی یک منبع برای ورود ارز به کشور است. دنیای رمزارزها با دارا بودن راه‌های درآمدزایی بسیار، یکی از بهترین موقعیت ها برای درآمدزایی ارزی است.
تمامی این بسترهای پرپتانسیل، در صورت وجود اینترنتی امن، آزاد و پرسرعت محیا میشود.
لذا هرگونه محدودیت سرعتی و یا قطع دسترسی ایمن، بر روی کسب‌وکارهای کوچک و نوپا، تاثیر مخرب به سزایی خواهد داشت.

*معامله‌گر و تحلیلگر بازارهای مالی

۲۲۳۲۲۷

پست بعدی

بانو «لیلا»؛ خانواده و خاندان مادر علی اکبر(س)

د مارس 14 , 2022
به مناسبت چهاردهم شعبان، میلاد حضرت علی اکبر(س)، منابع تاریخی را مرور کردیم تا شناخت بهتری از همسر امام حسین(ع) و مادر سبط پیامبر(س) بیابیم. بانو «لیلا» (علیها السلام) دختر «ابومرّة بن عروة بن مسعود ثقفی»، مادر حضرت علی اکبر(س) و همسر امام حسین(علیه السلام) بود. وی یکی از زنان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000