خطیب جمعه رشت” تا این دو حزب گرگ‌صفت در آمریکا بر سر قدرت باشند، رابطه آن‌ها با  ایران تغییر نمی‌کند 

خطیب جمعه رشت" تا این دو حزب گرگ‌صفت در آمریکا بر سر  قدرت باشند،  رابطه آن‌ها با  ایران تغییر نمی‌کند 

فارس نوشت: آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه عامل اصلی بحران اکراین آمریکاست، گفت: دنیا می‌داند که پشتیبانی قدرت‌های غربی از دولت‌های دست‌نشانده خود، سراب است و ما متعجب هستیم که چرا برخی‌ها بیدار نمی‌شوند؟

آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلای این شهر با بیان اینکه زندگی و ارتزاق آمریکا با بحران زیست همراه بوده و بحران‌ساز است، اظهار کرد: چهره بحران زیست و بحران‌ساز آمریکایی معلوم است اما عده‌ای متکدیانه دست خود را به‌سوی آن دراز می‌کنند، آمریکایی که حامی جرم و جنایت و مخالف شأن انسانیت بوده و شرایط زیست انسانی را با بحران‌آفرینی همراه می‌دارد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه عامل اصلی بحران اکراین آمریکا بوده است، تصریح کرد: هنوز نمی‌توان همه تحلیل‌ها را در خصوص جنگ روسیه و اوکراین بیان کرد اگرچه امپراتور رسانه‌ای دنیا در پی موضع‌گیری و جریان سازی است اما دنیا می‌داند که پشتیبانی قدرت‌های غربی از دولت‌های دست‌نشانده خود، سراب است و ما متعجب هستیم که چرا برخی‌ها بیدار نمی‌شوند.

وی با اشاره به موضع‌گیری جدید بن سلمان که می‌گوید باید با ایران به‌عنوان همسایه زیبا مسالمت‌آمیز داشت، افزود: مردم مهم‌ترین پشتوانه دولت‌ها هستند و اگر مردم در اکراین وارد میدان می‌شدند اکراین دچار چنین سرنوشتی نمی‌شد چون مردم دولت را قبول نداشتند.

فلاحتی با بیان اینکه اکراین را خلع سلاح کرده و چنین وضعیتی را متوجه مردم اکراین کردند، تصریح کرد: ایران هیچ‌گاه به قدرت‌های زر و زور اعتماد نکرده و نمی‌کند چراکه ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار زور نمی‌رود و ارتباط ایران با آمریکا به شرطی محقق می‌شود که آمریکا دست از اضافه خواهی و تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته و دست از آزار و اذیت ملت ایران بردارد، پول‌های بلوکه‌شده ایران را به‌طور کامل برگرداند و جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد.

بیشتر بخوانید:

وی با تأکید بر دشمنی آمریکا با ملت ایران بیان کرد: تا دو حزب و قدرت گرگ‌صفت دمکرات و جمهوری‌خواه بر قدرت آمریکا باشد رابطه آن‌ها با ایران تغییر نمی‌کند چراکه سردمدار آمریکایی‌ها بی‌خرد هستند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه بدبختی آمریکا داشتن مسئولین بی‌خرد است، تصریح کرد: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید ایران اگر به عدم همکاری خود در مذاکرات ادامه دهد ایالات‌متحده خارج می‌شود، این آقا انگار دچار خود فراموشی شده، دولت آمریکا که قبلاً خارج‌شده بود این سخنان بی‌خردانه چیست که می‌گویند؟!

فلاحتی با بیان اینکه به رُجَیل‌های سیاسی داخلی توصیه میکنم خیلی عجولانه تحلیل نکنند، گفت: توصیه می‌کنم رُجَیل‌های داخلی خودشان را با امپراتوری رسانه‌ای دنیا قاطی نکنند و برنامه‌های آنان را در داخل پیش نگیرند و قدری گوش به نظر خردمندانه رهبری کنند.

وی با تقدیر از تصمیم استاندار گیلان برای برگزاری جلسه در محل پسماند گیلان گفت: بگذارید مسؤولان در میان آلودگی و مگس‌های موجود در این مکان برای تصمیم‌گیری وقت بگذارند تا ببیند که این مردم عزیز و صبور چگونه روزگار می‌گذرانند و زندگی می‌کنند.

خطیب جمعه رشت همچنین با گرامیداشت ایام شعبانیه و تبریک روز پاسدار، جانباز و آزادگان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در روز مبعث با مردم ایران و آزادگان جهان سخنانی فرمودند که می‌توان به نکاتی ازجمله هدیه بعثت خدا که دارای گسترش عقلانیت برای مقابله با جهل و پرورش اخلاق برای دعوت به تزکیه نفوس و دوری از بدی و تزویر و نیرنگ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه جاهلیت لزوماً به معنای بی‌سوادی نیست، گفت: بلکه ابتذال اخلاقی، افول ارزش‌های انسانی و رواج خلقیات پست، ظلم و حق کشی عین جاهلیت است که می‌توان جاهلیت مدرن نامید و درس بعثت مقابله با جاهلیت است که با تقویت ایمان مردم می‌توان از جهالت عبور کرد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه استحکام جامعه اسلامی مقابله با جاهلیت مدرن بوده و برنامه خردمندانه مسؤولان نیز مقابله با جاهلیت مدرن است، افزود: تمدن آمریکایی بحران زیست و بحران‌ساز است و رژیم مافیایی آمریکایی در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی فرهنگی مافیایی بوده و هر جا بحران است از بحران‌ها حمایت کرده و بحران تداوم می‌یابد.

۲۱۲۳۱

پست بعدی

نماینده تایباد: فضای مجلس برای بازگشت طرح صیانت به صحن مناسب است / نمی توان با تغییر وازه ها ماهیت اصلی طرح را تغییر داد

ج مارس 4 , 2022
جمهوریت نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وقتی اکثریت مردم با قانونی مشکل دارند، وظیفه ما در مجلس ایجاب می کند که صدای ان ها را بشنویم جلیل رحیمی جهان آبادی، با اشاره به تلاش برخی از اعضاء کمیسیون برای بازگشت به صحن طرح مدت کوتاهی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000