ارزش تجارت خارجی ایران رشد کرد / ایران چقدر کالا وارد کرد؟

ارزش تجارت خارجی ایران رشد کرد / ایران چقدر کالا وارد کرد؟

تجارت خاجی ایران در یازده ماهه سال‌جاری به ۹۰ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی گمرک، فرود عسگری گفت: وزن کالاهای مبادله شده بین ایران و کشورهای طرف معامله آن در مدت مذکور ۱۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که نسبت به یازده ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت.

معاون امور گمرکی گمرک ایران افزود: از این میزان ۱۱۲ میلیون و ۶۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون دلار سهم کالاهای صادراتی بود که رشد ۱۰ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش را شاهد هستیم.

ارزش تجارت خارجی ایران رشد کرد / ایران چقدر کالا وارد کرد؟

عسگری درخصوص آمار واردات کالا نیز گفت: در این مدت ۳۶ میلیون و ۷۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۶ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار از کشورهای مختلف وارد ایران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد در وزن و ۳۶ درصد در ارزش رشد داشته است.

وی تصریح کرد: عمده واردات کشورمان در این مدت را کالاهای اساسی، نهاده‌ها، ماشین‌آلات تولید، دارو و ملزومات پزشکی و کالاهای ضروری تشکیل می‌داد که به منظور تأمین نیازهای ضروری مردم وارد شده است.

۲۲۳۲۲۷

پست بعدی

کرونا موقع شناس است؟ امیکرون رئیس مجلس در بزنگاه تصمیم نهایی درباره احیای برجام

ی فوریه 27 , 2022
تسنیم نوشت: تست کرونای رئیس مجلس شورای اسلامی مثبت شده است. تست کرونای محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مثبت شده است. وی پس از ابتلا به اومیکرون در حال حاضر در قرنطینه به سر می برد. احسان عسگری مشاور رئیس مجلس نیز این خبر را در صفحه شخصی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000