پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از اثر جنگ روسیه و اوکراین روی بازار/ منتظر جهش قیمت طلا و سکه باشیم؟

پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از اثر جنگ روسیه و اوکراین روی بازار/ منتظر جهش قیمت طلا و سکه باشیم؟

در هفته منتهی به ۶ اسفند ماه، قیمت انواع سکه و طلا با توجه به رشد ۶۹ دلاری انس جهانی افزایش یافت و معاملات در بازار داخل با رشد همراه بود.

بررسی بازار سکه و طلا در هفته نخست اسفندماه حاکی از این است که قیمت سکه و طلا در ابتدای هفته کاهشی بود و در ادامه با توجه به جنگ روسیه و اوکراین شاهد رشد قیمت‌ها در این بازار بودیم.

سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته را با کاهش ۱۸۰ هزار تومانی آغاز کرد و با رقم ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان معامله شد. در روز دوم هفته (یکشنبه) کاهش ۵۰ هزار تومانی بهای سکه به ثبت رسید.

قیمت هر سکه طرح جدید روز دوشنبه برابر ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود و پس از آن شاهد افزایش ۱۰۰ هزار تومان قیمت در روز سه‌شنبه بودیم و در روز چهارشنبه نیز با مبلغ ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله می‌شد.

در آخرین روز هفته نیز هر سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

نوسان قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته نیز وجود داشت، به‌طوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار روز شنبه برابر یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان و یکشنبه یک میلیون و ۱۷۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نرخ طلای خام به ترتیب برابر یک میلیون و ۱۷۴ هزار تومان و یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان بود. براساس این گزارش، هر گرم طلای ۱۸ عیار روز چهارشنبه یک میلیون و ۱۹۱ هزار تومان و روز پنجشنبه برابر یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان بود.

روز شنبه هر مثقال طلا پنج میلیون و ۱۴۱ هزار تومان بود و فردای آن روز با نرخ پنج میلیون و ۹۷ میلیون تومان داد و ستد می‌شد.

هر مثقال طلا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب برابر پنج میلیون و ۲۳۶ هزار تومان و پنج میلیون و ۸۸ هزار تومان و پنج میلیون و ۱۵۴ هزار تومان قیمت گذاری شد.

بهای هر مثقال طلا روز چهارشنبه ۶ هزار تومان افزایش قیمت داشت و روز پنجشنبه برابر پنج میلیون و ۳۳۶ هزار تومان بود.

برپایه این گزارش، قیمت اُنس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و ۸۹۶ تا یک هزار و ۹۶۹ دلار نوسان داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: با توجه به تحولات جنگی روز گذشته در روسیه، قیمت انس جهانی طلا تا یک هزار و ۹۶۹ دلار افزایش داشت و دلیل آن افزایش بهای نفت تا ۱۰۰ دلار بود.

«محمد کشتی آرای» با بیان اینکه بهای انس جهانی طلا در هفته گذشته به‌طور متوسط ۶۹ دلار افزایش داشت، افزود: قیمت انواع سکه و طلا تا روز چهارشنبه با توجه به کاهش نرخ ارز در داخل کشور نزولی بود، اما روز پنجشنبه با توجه به رشد قابل توجه قیمت انس جهانی طلا صعودی شد.

وی اظهار داشت: حباب سکه در هفته گذشته تغییر محسوسی نداشت و ابتدای هفته حدود ۱۲۰ هزار تومان بود و در آخرین روز نیز به ۱۲۰ هزار تومان رسید.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان‌داشت: روز گذشته با توجه به افزایش قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی با معاملات به صورت گرمی انجام می‌شد، زیرا در بحران‌هایی همچون جنگ و مسایل دیگر تقاضا برای طلا افزایش می‌یابد. بنابراین نه تنها شاهد افزایش تقاضا در بازار طلا بودیم بلکه داد و سندها با گرمی خاصی همراه بود.

کشتی آرای آرای گفت: روز گذشته نرخ ارز تغییر محسوسی نداشت و این برخلاف انتظار بود، زیرا در بحران‌های پیش آمده همزمان قیمت طلا و ارز با نوسان همراه می‌شود.

وی درخصوص رشد قیمت طلا در روزهای آینده با توجه به تحولات جنگی گفت: در حال حاضر بهای نفت افزایش یافته است، به طور طبیعی آثار جنگ در روزهای آینده بیشتر خود را نمایان خواهد کرد و این رشد موجب کاهش ارزش دلار و رشد قیمت طلا می‌شود و در روزهای آینده شاهد نوسان قیمت جهانی طلا خواهیم بود.

۲۲۳۲۲۵

پست بعدی

رفعت هاشم‌پور، دوبلور پیشکسوت و همسر جلال مقامی درگذشت

ج فوریه 25 , 2022
ایسنا نوشت: رفعت هاشم‌پور پیشکسوت دوبلاژ ایران ساعتی پیش بر اثر کهولت سن درگذشت. صفحه رسمی دوبلاژ ایران خبر درگذشت رفعت هاشم‌پور را تایید کرده است. این هنرمند عرصه دوبله، همسر جلال مقامی، دیگر پیشکسوت عرصه دوبلاژ بود. جلال مقامی در صفحه شخصی‌اش آورده است: «بازگشت همه بسوی اوست. امروز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000