رییس کمیسیون اصل۹۰ مجلس: تاریخ امضاهای طلایی به پایان رسید

رییس کمیسیون اصل۹۰ مجلس: تاریخ امضاهای طلایی به پایان رسید

مهر نوشت: شجاعی گفت: ما به شدت با برخوردهای سلیقه‌ای و انحصاری در صدور مجوزها برخورد و دستگاه‌های متخلف را جهت پاسخگویی به کمیسیون اصل ۹۰ احضار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی که سال گذشته ابلاغ شد، گفت: طبق این قانون، مراجع صدور مجوزهای کسب و کار موظفند به منظور تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور، شرایط و فرآیند صدور یا تمدید مجوزهای کسب و کار را ساده کنند، اما گزارش‌های واصله به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نشان می‌دهد که همچنان برخی از دستگاه‌های دولتی در روند مجوز دهی سنگ اندازی می‌کنند.

وی با اشاره به ابلاغ این قانون در سال گذشته، متذکر شد: این شرایط باید به نحوی باشد که هر متقاضی مجوز کسب و کار در صورت ارائه مدارک در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزهای کسب و کار، بتواند در حداقل زمان ممکن، مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین لازم است هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، سقف زمانی برای صدور مجوز در هر کسب و کار را تعیین کرده و در درگاه مذکور اعلام کند.

رییس کمیسیون اصل۹۰ مجلس: تاریخ امضاهای طلایی به پایان رسید

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سه قوه موظفند که روند صدور مجوزهای کسب و کار و فرآیند راه اندازی آن را تسهیل کنند. همواره یکی از مهم‌ترین موانع تولید و راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط، فرآیند صدور مجوز است. همچنان در برخی دستگاه‌ها سلیقه یا سفارش در صدور مجوزها نقش دارد.

شجاعی بیان کرد: از آنجایی که این موضوع یکی از مطالبات جدی مردم است، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس این موضوع را پیگیری و با موانع تسهیل صدور مجوزها قاطعانه برخورد خواهد کرد. لازم است دستگاه‌ها در فرصت باقیمانده اقدامات لازم را برای راه‌اندازی بستر سامانه الکترونیکی و رفع موانع مذکور انجام دهند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متخلفان بدانند که تاریخ انقضای امضاهای طلایی به پایان رسیده است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و به شدت با برخوردهای سلیقه‌ای و انحصاری در صدور مجوزها برخورد می‌کند. حتماً دستگاه‌های متخلف را جهت پاسخگویی به کمیسیون فرامی‌خوانیم.

21231

پست بعدی

مصوبات جلسه سران قوا / دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اقلام خوراکی منتفی شد

ج فوریه 25 , 2022
فارس نوشت: در جلسه صبح امروز (جمعه) شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اقلام خوراکی را منتفی کردند. جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا صبح امروز (جمعه ۶ اسفند) با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000