تکذیب گزارش جنجالی از سوی وزیر ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی: پهنای باند بین الملل را محدود نکردیم، درخواست افزایش هم دادیم!

تکذیب گزارش جنجالی  از سوی وزیر ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی: پهنای باند بین الملل را محدود نکردیم، درخواست افزایش هم دادیم!

ساعاتی پس از خبر مهم تبیان سایت خبری با رویکرد اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی ، دولت و دبیرخانه شورای عالی مجازی گزارش پای چه کسی روی اینترنت است را تکذیب کردند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درحالی که فضای عمومی کشور از صبح سوم اسفند ماه تحت تاثیر خبر تصویب طرح صیانت از فضای مجازی با رای ۱۸ نماینده کمیسیون ویژه بود و این مصوبه انتقادات عمومی و نگرانی بسیار از سوی مردم درباره تصویب قانونی که نمی دانند چه بر سر کسب و کارهای اینترنتی شان می آورد را ایجاد کرده بود، سخنگوی دولت در نشست خود با اشاره به انتقادات عمومی از کاهش سرعت اینترنت در یک ماه اخیر لستفاده زیاد از اینترنت به خاطر آموزش آملاین را دلیل کاهش سرعت اعلام کرد و دولت قبل را متهم کرد که به دلیل عدم پرداختن به زیرساخت ها باعث مشکلات امروز است اما دو روز بعد از اظهارات سخنگوی مخابرات درباره مشکلات در ارائه پهنای باند اینترنت بین الملل به اپرانور از سوی شرکت زیرساخت، این بار تبیان در گزارشی نوشت مشکل اینترنت دستور کاری است که دولت بر اساس تائید شورای عالی فضای مجازی در دستور کار قرار داده یعنی کاهش بی سر و صدای پهنای باند اینترنت بین الملل.

این گزارش خبرساز که بازتاب های بسیاری داشت سبب شد تا هم دولت و هم دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی خود را از این اتهام مبری کنند.

ایرنا در این باره ابتدا از قول دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی نوشت:«در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی درخصوص کاهش و یا افزایش پهنای باند بین الملل و اختلال در سرویس دهی اینترنت به کاربران کشور هیچ گونه تصمیم گیری نشده است، لذا هر گونه خبر و مطلب منتشر شده در این خصوص تکذیب می شود.»

همچنین این خبرگزاری در ادامه از قول وزیر ارتباطات نوشت:«بر خلاف اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، درخواست این وزارتخانه برای افزایش پهنای باند بین الملل مطرح شده است.

با توجه به مباحث مطرح شده در این جلسه، پیشنهاد وزارت ارتباطات برای بررسی بیشتر به مرکز ملی فضای مجازی ارجاع شد تا در جلسه آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

برخی رسانه‌های نزدیک به اعضای شورای عالی فضای مجازی، با انتشار اخباری مدعی درخواست دولت برای کاهش پهنای باند بین الملل اینترنت در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی شدند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این اخبار خلاف واقع و مغایر با مواضع این افراد در جلسات شورای عالی بوده است.»

بیشتر بخوانید:

۴۱۴۱

پست بعدی

طرح صیانت ، تیتر اصلی روزنامه های 4 شنبه 4 اسفند1400

چ فوریه 23 , 2022
تصویب طرح صیانت بطور همزمان با مخالفت روزنامه های اصلاح طلب و روزنامه های نزدیک به قالیباف(خراسان،رسالت،صبح نو) مواجه شده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000