تطهیر دولت رئیسی به سبک اصولگرایی : مشکلات جشنواره فیلم فجر ناشی از رویکردهای دولت قبل بود

تطهیر دولت رئیسی به سبک اصولگرایی : مشکلات جشنواره فیلم فجر ناشی از رویکردهای دولت قبل بود

ایرنا نوشت: دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دولت سیزدهم نقش آنچنانی در برنامه ریزی و بسترسازی این جشنواره نداشت و همین که مانع نمایش چند فیلم مشکل دار شد کار بزرگی است.

محمدجواد عامری درباره عملکرد دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر گفت: برنامه‌های این جشنواره کلا دستپخت دولت قبل بود و کاری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر در این دولت انجام داد این بود که توانست اصلاحات جزئی در فیلم‌هایی که خیلی مشکل داشت ایجاد کند و گرنه کارهایی که برنامه‌ریزی شده بود کم بیش اکران شد.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: با توجه به مدت زمانی که این دولت مستقر شده و کارهایی که در حوزه فرهنگ و مدیریت عرصه فیلم و هنر انجام شده مورد تایید است. به هر حال طی ۵ یا شش ماه نمی شود هم فیلمنامه نوشت، هم فیلم ساخت و هم اکران و انتخاب کرد.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم نقش آنچنانی در برنامه ریزی و بسترسازی این جشنواره نداشت و همین که مانع نمایش چند فیلم مشکل دار شد کار بزرگی است. این مشخص است که رویکرد فرهنگی دولت قبل مورد تایید ما نبوده و نیست و مشکلاتی که شاهد بودیم ناشی از رویکرهای دولت قبل بود. به هر حال روند می‌توانست بهتر از این باشد، مثلاً صحبت‌هایی برخی از داوران و برخی از بازیگران انجام دادند می توانست کنترل شود.
عامری با بیان اینکه انتظار داریم وزارت ارشاد از این به بعد به موقع وارد عمل شود، اظهار کرد: مثلا وزارت ارشاد زودتر راجع به مسائل موضع‌گیری کند و اطلاعات را زودتر انجام دهند و به گونه‌ای نباشد که پس از اعتراض جامعه و گلایه دلسوزان آن وزاتخانه وارد عمل شود، البته شک ندارم رویکرد فرهنگی این دولت مردمی به سمت رویکردهای ارزشی و انقلابی است.

تطهیر دولت رئیسی به سبک اصولگرایی : مشکلات جشنواره فیلم فجر ناشی از رویکردهای دولت قبل بود

بیشتر بخوانید:

جشنواره چهلم باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: اینکه انتظار داشته باشیم برخی مسائل فرهنگی مورد تایید ما یک دفعه جهش زیادی پیدا کند و طرف چند ماه همه چیز ایده‌آل باشد انتظار محکم و درستی نیست. فکر می‌کنم برنامه‌ای که اجرا شد یعنی جشنواره چهلم از نظر شکلی و محتوایی و مشکلاتی که شاهد آن بودیم باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد، آسیب‌شناسی کنند و نقاط قوت و ضعف آن را مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی بیان کرد: کارگردانی که با مبانی دینی و ارزش‌های انقلابی آشنا نباشد و باور نداشته باشد نمی‌تواند اثر خوب و مورد نیاز جامعه را تولید و انتظارات جامعه مذهبی را محقق کند. نه تنها اثر خوبی از آن خارج نمی شود بلکه فیلمی می سازد که به جای اینکه راهگشا باشد خود تبدیل به گره فرهنگی می‌شود.

عامری ادامه داد: باید روی این مسئله تامل جدی کرد و از تجارب گذشته و تجربه این جشواره برای نقشه راه آینده ایده گرفت که سیستم‌های نظارتی فرهنگی موجود می توانند با بررسی حفره های اینچنینی در دوره‌های بعد میوه نهالی که خودشان کاشتند را بچینند.

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن تایید نگاه ارزشی و انقلابی سیستم فرهنگی دولت سیزدهم و تلاش‌هایی که دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر کردند، عنوان کرد: آنها در این دوره توانستند جهت دهی خوبی انجام دهند و چند فیلم ارزشی با رویکرد انقلابی را به مردم معرفی کنند که با استفاده از تجربیات جشنواره اخیر در آینده و در جشنواره‌های آتی باید تلاش شود ارزش‌های انقلاب و باورهای و مفاهیمی که مردم دنبال آن هستند جاری شود.

۲۱۲۳۱

پست بعدی

وزیر بهداشت: هنوز به اوج پیک بستری امیکرون نرسیده‌ایم/ در مهار کرونا اول هستیم

ش فوریه 19 , 2022
وزیر بهداشت با بیان اینکه در سویه امیکرون هنوز به پیک بستری‌های سرپایی نرسیده‌ایم ولی به زودی این پیک فرا می‌رسد، در عین حال گفت: اکنون ۱۲ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۲۳ درصد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور در اختیار بیماران کرونایی است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین‌اللهی با اعلام این خبر در حاشیه عیادت از حضرات آیات علوی گرگانی و ری‌شهری در یکی از بیمارستان‌های تهران، سالگرد ورود کرونا به کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر موج جدید کرونا سه پیک ایجاد می‌کند. اولین پیک مربوط به مراجعات سرپایی، دومین پیک مربوط به بستری‌ها و سومین پیک مربوط به فوتی‌هاست. عین‌اللهی افزود: در سویه جدید امیکرون، هنوز به پیک اول یعنی اوج بستری‌های سرپایی نرسیده‌ایم ولی به زودی این پیک فرا می‌رسد. وی با اشاره به فداکاری‌های کادر بهداشت و درمان طی دو سال گذشته، بیان کرد: از سال ۹۸ تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم و کادر بهداشت و درمان در این مدت امتحان بسیار خوبی داده و ایثارگری و فداکاری خود را ثابت کرده است. وزیر بهداشت گفت: ما در این دو ساله تجربه‌های خیلی خوبی کسب کردیم و از نظر علمی امروز در قله مسائل علمی کرونا از نظر شناخت و مقابله با این ویروس هستیم. عین‌اللهی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین توفیقات ما این است که خوشبختانه توانسته‌ایم واکسن در داخل تولید کنیم که مقام معظم رهبری هم در مراسم ۲۹ بهمن و دیدار مجازی با مردم تبریز به این دستاورد اشاره کردند. وی افزود: اکنون شش شرکت تولید واکسن فعالیت دارند و قادریم انواع مختلف واکسن را در کشور تولید کنیم. در مقایسه با آمار دنیا و حتی کشورهای پیشرفته آمار واکسیناسیون در ایران خوب است و خیلی از کشورها هنوز به این میزان از واکسیناسیون نرسیده‌اند. وزیر بهداشت گفت: در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور مشکلات زیادی داشتیم ولی امروزه اتاق‌های مراقب ویژه بسیار مجهزی داریم، انواع و اقسام دستگاه‌های اکسیژن ساز و دستگاه‌های کمک تنفسی (ونتیلاتور) در اختیار داشته و به روش‌های پیشرفته رفع مشکلات تنفسی بیماران مسلط هستیم. عین‌اللهی افزود: از نظر دارویی هم کمیته علمی به وحدت نظر رسیده‌اند و خوشبختانه بعد از دو سال داروهای موثر کرونا را در اختیار داریم و می‌دانیم برای هر بیماری چه نوع دارویی استفاده کنیم. وی اظهار داشت: در همین موج ششم شاهدیم که به وضعیت بیماران مراجعه کننده در بخش‌های مختلف با یک وحدت عمل و برنامه مشخصی رسیدگی می‌شود. وزیر بهداشت بیان کرد: تاکنون ۹۱ درصد از مردم واکسن دز اول، ۸۱ درصد واکسن دز دوم و ۳۲ درصد واکسن دز سوم خود را دریافت کرده‌اند. عین اللهی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی اذعان دارد که ایران در زمینه مقابله با کرونا جزو کشورهای برتر دنیاست. در منطقه که می‌توانیم بگوییم اول هستیم و در دنیا هم رتبه‌ها دائم تغییر می‌کند ولی ایران جزو ۱۰ کشور برتر است. وزیر بهداشت در پایان از مردم خواست کسانی که واکسن نزده‌اند حتما برای واکسیناسیون اقدام کنند و افرادی هم که واکسن زده‌اند واکسیناسیون خود را با تزریق دزهای اول و دوم تکمیل کنند، زیرا در حال حاضر بهترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری، واکسیناسیون است. بیشتر بخوانید: افزایش مرگ و میر در اثر کرونا/ ۲هزار بیمار جدید بستری شدند افزایش زیاد موارد ابتلا به کرونا و بستری بیماران به تفکیک استان‌ها ۲۳۵۲۳۱

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000