پیش بینی کارشناسان از روند شاخص کل بورس

پیش بینی کارشناسان از روند شاخص کل بورس

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش رو گردآوری شده است.

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

////////////

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه دوم. ابهامات اقتصادی و سیاسی زیاد باعث افزایش ریسک و عدم تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران شده است.
آرتا اسدی گزینه اول. با توجه به این که اصلاحات تمام شده و هفته قبل رشد زیادی نداشتیم، به احتمال زیاد هفته آینده شاهد شرایط افزایشی خواهیم بود که البته تصمیمات سیاسی و نظامی منطقه می‌تواند تاثیر جدی بر این موضوع بگذارد، روند را ناپایدار کند و یا تغییر جدی دهد.
فردین آقابزرگی گزینه دوم. عدم رفع ابهام در رشد یا کاهش نرخ ارز و فرسایشی شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای
آراد پورکار گزینه دوم. بازار سرمایه از نگاه ارزش معاملات هنوز کم رمق است و از طرفی دیگر از حمایت تکنیکالی خوبی برخوردار است. به همین دلیل فعلا تغییر چشمگیری را متصور نیستم.
علیرضا تاجبر گزینه اول. با توجه به اخبار مثبت از مذاکرات برجام و همچنین نهایی شدن اقلام بورسی بودجه، انتظار روند صعودی ملایم در هفته پیش رو دور از ذهن نیست.
محمد خبری‌زاد گزینه دوم. این هفته نیز بازار خنثی خواهد بود.
فرهنگ حسینی گزینه دوم. بازار در انتظار مذاکرات و اثرش بر روی قیمت دلار و تصویب بودجه در مجلس است.
بابک سالاروند گزینه دوم. با توجه به خروج نقدینگی و عدم واکنش به عوامل بنیادی از جمله قیمت نفت و حمایت حقوقی‌ها در نمادهای شاخص ساز، انتظار می رود در صورت مشخص نشدن نتیجه توافق هسته‌ای این رویه در بازار سرمایه ادامه پیدا کند و شاهد نوسانات کمتری از بازار سرمایه در هفته پیش رو باشیم.
حسین مریدسادات گزینه دوم. با توجه به کاهش ارزش معاملات بازار در هفته گذشته و خروج مجدد ١١٠٠ میلیارد تومان توسط حقیقی ها از بازار، نمی‌توان هفته پر رونقی را برای بازار پیش بینی کرد. تا مادامی که ارزش معاملات بالا نرود نمی‌توان از بازار انتظار صعود ویژه‌ای را داشت.
علی ملک لی گزینه اول. در حرکت اخیر شاخص، میل به کاهش دیده نمی‌شود و با اخبار مثبت سیاسی امیدواریم بازار سبزی را در پیش داشته باشیم.

با توجه به انتخاب ۷۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) توسط کارشناسان، انتظار می‌رود شاخص کل هفته کم نوسانی را پیش سر بگذارد.

223227

پست بعدی

آغاز پخش سریالی تازه از تلویزیون

ج فوریه 18 , 2022
پخش سریال «آتش در گلستان» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه‌کنندگی سید حامد حسینی از شنبه (۳۰ بهمن ماه) ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما آغاز می‌شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سریال «آتش در گلستان» که پیش از این «خداحافظ مادر» نام داشت، روایتگر قصه‌ای زنانه و در عین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000