نوه شهید مدرس: در مراسم یادبود مدرس در دوره پهلوی، یک روحانی سخنرانی کرد که جزو لات ها بود!

نوه شهید مدرس: در مراسم یادبود مدرس در دوره پهلوی، یک روحانی سخنرانی کرد که جزو لات ها بود!

مهندس محسن مدرسی، فرزند دکتر سید عبدالباقی مدرسی و نوه شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس به روزنامه جوان گفت: من اصلاً نمی‌توانستم با حکومت پهلوی خوب باشم به یک دلیل خیلی ساده، چون مؤسس آن، پدربزرگ مرا کشته بود.

شاه در اوایل سلطنت خود قصد داشت تا کدورت موجود را رفع کند. به همین خاطر هم، پدرم دکتر سید عبدالباقی مدرسی را دعوت به وزارت صحیه (بهداشت) کرد، اما ایشان هیچ وقت در آن حکومت، پُست نگرفت. در نتیجه شاه در اقدامی دیگر مراسم سالگردی را برای شهید آیت‌الله مدرس، در مسجد سپهسالار سابق (مدرسه عالی مطهری فعلی) برگزار کرد. التماس و درخواست که پدرم در این مجلس شرکت کند.

نهایتاً ایشان پذیرفت که به آن مجلس برویم. وقتی همراه آقاجان وارد مجلس شدیم، دیدیم که شمس قنات‌آبادی بالای منبر است! پدرم خیلی عصبانی شد و گفت: «لیاقت آقای مدرس، شمس قنات‌آبادی است؟» متولیان جلسه گفتند: کسی نبود… و درصدد توجیه برآمدند، ولی پدرم نپذیرفت و بدون اینکه بنشیند، به من گفت: «محسن برگردیم!» البته شمس قنات‌آبادی، فرد سخنوری بود، اما عملاً از لات‌های قنات‌آباد هم بود! ناگفته نماند که در آن مجلس، غلامرضا برادر شاه و وزرا و وکلای وقت هم شرکت کرده بودند.

23302

پست بعدی

روزنامه جمهوری اسلامی: در مذاکرات وین قرار نیست بیش از توافق های تیم قبلی چیزی بگیریم؛پس تصمیم را در بهترین زمان بگیرید

چ فوریه 16 , 2022
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تصمیمات مهم ملی را باید در بهترین زمان گرفت. به تأخیر انداختن و در بدترین زمان ممکن تصمیم گرفتن که متأسفانه به بخشی از روش‌های مدیریتی ما تبدیل شده، زیان‌های بزرگی به کشور و مردم می‌زند. از جمله انتظار منطقی اینست که ماجرای احیاء برجام که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000