تطهیر پهلوی با سانسور پرونده‌های فساد اخلاق / چرا سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب از این موارد سخنی نمی‌گویند؟

تطهیر پهلوی با سانسور پرونده‌های فساد اخلاق / چرا سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب از این موارد سخنی نمی‌گویند؟

خراسان نوشت: یکی از مهم‌ترین خطوط قرمزی که طی سال‌های اخیر برای شبکه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی وجود داشته و دارد، بحث درباره پرونده مفاسد اخلاقی خاندان پهلوی است؛ مفاسدی که تا امروز گریبان بسیاری از افراد این خاندان را گرفته و رهایشان نکرده‌است.

البته درک این رفتار شبکه‌های معاند، چندان سخت نیست؛ وقتی قرار باشد در مسیر تطهیر پهلوی‌ها گام برداشته شود، پرداختن به چنین حقایقی، البته به‌مثابه فاتحه‌خواندن بر طرح‌ها و برنامه‌ها خواهد بود! با این حال، گستره مفاسد اخلاقی این خاندان که در برخی موارد، پهلوی‌ها مروّج اصلی آن در کشور بودند، چیزی نیست که بتوان انکار کرد و شواهد فراوانی برای اثبات آن‌ها در اختیار مورخان و علاقه‌مندان به این مبحث قرار دارد. آن‌چه در ادامه با هم مرور خواهیم کرد، بررسی موضوعی برخی از این مفاسد اخلاقی است که بیش از دیگر موارد، مستندات و شواهد تاریخی کافی دارد.

نشئه‌های همایونی!

تطهیر پهلوی با سانسور پرونده‌های فساد اخلاق / چرا سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب از این موارد سخنی نمی‌گویند؟موضوع اعتیاد در خاندان پهلوی، یک موضوع بسیار ریشه‌دار و گسترده ‌است. رضاشاه علاقه فراوانی به استفاده از تریاک داشت و حسین فردوست در خاطرات خود به این مسئله اشاره می‌کند. مسئله اعتیاد در فرزندان پهلوی اول هم عمومیت داشت و برای آن‌ها یک ابزار تفریح به‌حساب می‌آمد. افزون بر برادران شاه مانند حمیدرضا، عبدالرضا و غلامرضا که رسماً به مواد مخدر اعتیاد داشتند، شخص محمدرضا پهلوی هم، از معتادان شناخته‌شده خاندان پهلوی بود. پرویز راجی، سفیر شاه در لندن، ضمن خاطراتش می‌نویسد: «شاه تقریباً سه بار در هفته به منزل یکی از دوستان صمیمی خود (هوشنگ دَوَلّو) سر می‌زد و در آن‌جا به کشیدن تریاک می‌پرداخت.» از دیگر معتادان شاخص خانواده شاه می‌توان به خواهرش اشرف اشاره کرد که به اعتقاد برخی از درباریان، عامل اصلی معتادکردن برادران و خواهرانش هم بود! شهریار شفیق، پسر اشرف، نیز اعتیاد شدیدی به موادمخدر داشت و در مهمانی‌هایی که برگزار می‌کرد، مانند مهمانی‌های دربار، نشئه‌شدن با تریاک بخشی از خدماتی بود که خدمتکاران به مهمانان ارائه می‌کردند! دامنه نشئه‌های همایونی، البته به نسل‌های بعدی پهلوی‌ها هم رسید و عوارض آن دامن افرادی مانند لیلا و علیرضا پهلوی، فرزندان شاه را هم گرفت.

قاچاق مواد مخدر

تطهیر پهلوی با سانسور پرونده‌های فساد اخلاق / چرا سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب از این موارد سخنی نمی‌گویند؟خاندان پهلوی و به‌ویژه اشرف، نقش مهمی در معاملات پرسود موادمخدر داشتند. سهم مهمی از سود انحصار تریاک در دهه‌های 1310 تا 1330، به جیب خاندان سلطنتی می‌رفت. افزون بر این‌ها، اشرف به عنوان یک قاچاقچی بین‌المللی، نقش مهمی در تهیه و توزیع مواد مخدر، در سطح جهانی داشت و اصولاً شهرتش به عنوان «پلنگ سیاه» در جراید خارجی، به دلیل همین اقدامات بود. شاه دربرابر اقدامات خواهرش هیچ‌گاه واکنشی نشان نداد و چنان‌که برخی از درباریان بعدها در خاطراتشان اشاره کرده‌اند، بخشی از سود حاصل از قاچاق مواد مخدر به حساب وی ریخته می‌شد. غلامرضا، عبدالرضا، شهریار شفیق و چند نفر دیگر از وابستگان و خانواده شاه، رسماً در این اقدامات حضور داشتند و در این زمینه به فعالیت می‌پرداختند. جالب این‌جاست که موادمخدر کشف‌شده در کشور نیز، به آن‌ها تحویل داده می‌شد و طبق گزارش فردوست، بخش عمده‌ای از موادمخدری را که ژاندارمری از قاچاقچیان جزء می‌گرفت و امحا می‌کرد، اصولاً تریاک نبود! قاچاق موادمخدر برای خاندان پهلوی، گاه باعث رسوایی بین‌المللی می‌شد؛ مانند لو رفتن چمدان‌های پُر از هروئین اشرف در فرودگاه ژنو که خبرش به روزنامه‌های اروپایی درز کرد؛ اما پهلوی‌ها به این مسائل اهمیتی نمی‌دادند.

نمی‌خوام زنده بمونم!

تطهیر پهلوی با سانسور پرونده‌های فساد اخلاق / چرا سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب از این موارد سخنی نمی‌گویند؟خودکشی به عنوان یک آسیب اجتماعی که در برخی مفاسد اخلاقی ریشه دارد، در خاندان پهلوی پرسابقه است و به سه چهار دهه اخیر خلاصه نمی‌شود؛ احتمالاً نخستین خودکشی خاندان پهلوی را باید خودکشی اشرف در اواخر دهه 1300 بدانیم. دختر رضاشاه با مسئول اصطبل سلطنتی رابطه غیراخلاقی داشت و بعد از لو رفتن موضوع، برای آن‌که از طرف پدرش تنبیه نشود، دست به خودکشی زد! برخی گزارش‌ها درباره خودکشی علیرضا پهلوی، برادر شاه که بعدها ظاهراً توسط خودِ او به قتل رسید هم، وجود دارد. اما شیوع خودکشی بین فرزندان محمدرضا پهلوی، بیش از دیگر افراد خانواده اوست؛ لیلا پهلوی، دختر شاه، در 20 خرداد سال 1380، در اتاق هتل لئونارد، در مرکز لندن، با خوردن قرص خواب‌آور خودش را کُشت و علیرضا پهلوی، پسر شاه، 9 سال بعد، در 14 دی 1389 در خانه لوکس خودش واقع در خیابان نیوتن غربی بوستن آمریکا، با شلیک گلوله به سر، به زندگی‌اش خاتمه داد. بقایای پهلوی‌ها مدعی بودند که این دو نفر بر اثر عوارض ناشی از افسردگی دست به خودکشی زده‌اند، اما واقعیت چیز دیگری بود؛ آن‌ها هم مانند بسیاری از اعضای خانواده خودشان، گرفتار موادمخدر بودند و این مسئله باعث می‌شد که حتی با وجود شرایط مالی بسیار عالی، دچار توهمات دایمی و آزاردهنده باشند.

اسرار طلاق‌های متعدد

تطهیر پهلوی با سانسور پرونده‌های فساد اخلاق / چرا سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب از این موارد سخنی نمی‌گویند؟طلاق یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که البته عوارض و دلایل مختلفی دارد که بخش مهمی از آن‌ها را می‌توان ذیل پرونده مفاسد اخلاقی مطالعه کرد. خاندان پهلوی موارد متعددی از این آسیب اجتماعی را در تاریخ حیات خود تجربه کرده‌است. طلاق ملکه توران توسط رضاشاه به دلیل آن‌که حاضر نشده‌بود پوتین را از پای عرق‌کرده پهلوی اول دربیاورد! طلاق شمس پهلوی از فریدون جم به دلیل رابطه عاشقانه دختر رضاشاه با معلم موسیقی‌اش مهرداد پهلبد، طلاق‌های متعدد اشرف از شوهرانش به دلیل دل‌زدگی سریع و تنوع‌طلبی خواهر دوقلوی شاه، طلاق محمدرضا پهلوی از فوزیه به دلیل ارتباط شاه با دختری به نام دیوسالار و طلاق دیگر او از ثریا اسفندیاری به بهانه نازابودن وی، از موارد قابل بررسی است. در دیگر اعضای خانواده هم، طلاق شیوع فراوانی داشت؛ مثلاً غلامرضا، برادر شاه، همسرش هما اعلم را با وجود دو فرزند طلاق داد. فاطمه پهلوی، خواهر دیگر شاه هم، در شناسنامه‌اش مهر طلاق داشت؛ او ابتدا با یک فرد انگلیسی به نام وینسنت هیلر ازدواج کرد و این ازدواج حدود 9 سال دوام آورد؛ اما بالاخره زندگی مشترک دلش را زد و بعد از طلاق از این انگلیسی، با ارتشبد خاتمی، فرمانده نیروی هوایی شاه ازدواج کرد.بیشتر موارد طلاق ناشی از بحران مفاسد اخلاقی در این خاندان بود.

پرونده روابط نامشروع

تطهیر پهلوی با سانسور پرونده‌های فساد اخلاق / چرا سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب از این موارد سخنی نمی‌گویند؟اوریانا فالاچی، خبرنگار مشهور ایتالیایی که با محمدرضا پهلوی هم مصاحبه کرده‌است، درباره وی می‌نویسد: «اگر شاهی ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﺻﺤﺒﺖ ﺷﺪﻩ‌، این شخص قطعاً محمدرضا پهلوی است.» سخن‌گفتن درباره روابط غیراخلاقی شاه، بازگویی یک امر بدیهی است. به گواهی مستندات و شواهد فراوان، او از دوره نوجوانی درگیر این مسئله بود و حتی برخی معتقدند، مرگ او بر اثر سرطان غدد لنفاوی به دلیل استفاده مداوم از هورمون تحریک‌کننده میل جنسی رقم خورد؛ رفیق او در این زمینه، یعنی اسدا… علم نیز، با همین بیماری فوت کرد. با این حال، مشکل روابط غیراخلاقی در خاندان پهلوی، فقط به محمدرضا خلاصه نمی‌شد؛ بیش از او اشرف درگیر این ماجرا بود و رفتارهایش در این زمینه، مانند فعالیت‌های او در زمینه موادمخدر، شهرت جهانی داشت؛ قتل پالانچیان، یک جوان ارمنی که به درخواست خواهر دوقلوی شاه جواب رد داده‌بود، باعث رسوایی فراوانی در دوره خودش شد. در کنار این دو پرونده بسیار قطور، پرونده‌های مفصل دیگری درباره فرح، غلامرضا، حمیدرضا، عبدالرضا، شمس، علیرضا، شهریار شفیق و حتی تاج‌الملوک آیرملو وجود دارد که نمایانگر گستردگی این فساد اخلاقی در خاندان پهلوی است.

2323

پست بعدی

علائم «هرپس» در مردان چیست؟

ش فوریه 5 , 2022
هرپس تناسلی یا تبخال تناسلی از بیماری‌های مقاربتی است و معمولاً به واسطه رابطه جنسی بین افراد انتقال می‌یابد. علائم تبخال تناسلی شامل وزیکول، ضایعات، تاول، زخم دردناک، خارش و یا سوزش در ناحیه تناسلی، مقعد یا بالای ران است. به گزارش خبرآنلاین، تقریباً دو سوم افراد مبتلا به تبخال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000