چرا گفته‌ها و رویکردها درباره دلتا و اومیکرون مردود است؟

چرا گفته‌ها و رویکردها درباره دلتا و اومیکرون مردود است؟

اگر فرصت کنید و مطالب را دقیق دنبال کنید خواهید دید که آنچه پزشکان ما درباره کرونا و سویه دلتا و اومیکرون و واکسن و غیره از ابتدا گفته اند همه مردود بوده است.

چه عده ای از این مطلب خوشحال شوند چه عده ای از آن دلخور. مدت ها درباره مدیریت مردود و مردود بحران کرونا حدود ٥٠ یادداشت نوشتم که می شود آنها را در وبلاگ زیر دنبال کرد. صفحه دکتر الهی ناطقی در گروه نخبگان خبرآنلاین

متاسفانه بعد از فوت انبوهی از هم وطنان و واگیر دسته جمعی مردم و آمدن واکسن دیگر ننوشتم چون معلوم بود عملا کار از دست پزشکان خارج و در لوای واکسن و واگیری جمعی خود به خود مدیریت و قابل کنترل خواهد شد؟ هر چند آقایان کارت های تبریک به هم بفرستند و از خود تقدیر نمایند ! درصد قابل توجهی از فوتی ها به گردن آنهایی است که حرف گوش ندادند و دروغ گفتن و فکر جیبشان بودند تا ملت بی پناه و مظلوم ! البته جای تقدیر از کادر درمان همیشه محفوظ بوده و است و تا آخر خواهد بود.

در خصوص کادر پزشکی و علوم پزشکی هم به فرمایش وزیر سابق بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بسنده می کنم " یک کار درست از شما ها بیرون نیامده که بشود رویش حساب باز کرد!؟" و مواردی تندتر که من نیاوردم، اصل خبر: انتقاد تند وزیر بهداشت به روند تحقیقات نظام سلامت

حال در ابتدای اومیکرون چنان با قاطعیت گفته شد که بعد از ۱۷ روز ایران زیر سویه اومیکرون خواهد بود که همان عدد ۱۷ بنده را به خنده وا داشت، نه به آن با نمکی و آنچه نمکی گفت و نه به زمان دقیق ۱۷ روز به این بی نمکی !؟ هشدار و عین خبر: هشدار پیام طبرسی: ظرف ۱۷ روز ویروس «اُمیکرون» در کشور شایع می‌شود

سپس روزها گذشت و هفته ها گذشت و فقط کمتر از ٥٠٠ نفر درست یا غلط شناسایی شد! بعد گفتند تست ها باید بیشتر شود چون مردم نمرده اند! اصل خبر:

گردش "اُمیکرون" در کل کشور / لزوم افزایش تست‌های روزانه تشخیصی کرونا
طبرسی،عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا: ▫️اینکه بگوییم تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و قطعا تعداد موارد بیماری در کشور بیش از این است به طوری که می‌توان گفت اُمیکرون در کل کشور در حال گردش است. گردش ویروس اُمیکرون، منجر به افزایش موارد بستری و فوت و حتی افزایش موارد سرپایی ابتلا در کشور نشده است و آمار ما زیر ۲۰۰۰ تست مثبت در روز است. باید تعداد تست‌های روزانه کرونا را افزایش دهیم. /ایسنا

نمی دانم چرا باید تست ها را افزایش دهیم؟ لابد زورکی عده ای را باید بیمار کنیم و دارو و درمان بفروشیم! حقیقتا دیگر نمی دانم این حرص کجا فروکش خواهد کرد؟

در ادامه، البته این به معنای عدم رعایت فاصله و استفاده از ماسک و بقیه احتیاط های لازم نیست و شاید تا سالها باید ادامه پیدا کند ولی این بساط پزشک نما ها و دارو و درمان فروشان و وارد کنندگان استرس به پیکره مردم بی گناه و بی پناه تا کی ادامه خواهد داشت حقیقتا نمی دانم ! کاهش رعایت دستورالعمل ها توسط مردم هم همین ندانم کاری ها است که هر روز یک حرف نادرست تحویل مردم می شود.

در خاتمه ، باز نمی دانم چه عرض کنم ! بار ها در یادداشت ها و مقالاتم عرض کرده ام و مطمینم که مشکل در آموزش پزشکان است که فقط مثل یک شاگرد دکان … کارهای اوستای مغازه را دنبال و از آموزش اصلی دور مانده اند ! امیدوارم به لابی عظیم و قوی پزشکان بر نخورد ولی اگر هم خورد بخورد این عملکرد شما ها بوده! آیا حقیقتا نبوده ؟

در آخر باشد که هر چه سریعتر آموزش پزشکی به آموزش عالی در وزارت علوم باز گردد، اگر دلسوز ایرانیم و سلامت ایرانیان مهم است وگرنه ادامه دهید ده سال دیگر نتیجه را بسیار عیان رویت خواهیم کرد، عمری هم بود آنوقت یاد آوری می کنم که چرا آتروز گفتم و نکردید ؟

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران

پست بعدی

ناگفته‌های بازیگر «نیسان آبی»‌ که معلم ریاضی است!

چ ژانویه 12 , 2022
خراسان نوشت: سیروس همتی،بازیگر نقش «جهان» در سریال طنز نمایش خانگی ،در گفت و گو با خراسان از شغل معلمی و سابقه همکاری با ابراهیم حاتمی کیا می گوید سیروس همتی از آن دست بازیگرانی است که فعالیت خود را از بازی روی صحنه تئاتر آغاز کرده و بعد پایش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000