عضو کمیسیون بودجه مجلس: بودجه ریزی نادرست، ام المصائب کشور است

عضو کمیسیون بودجه مجلس: بودجه ریزی نادرست، ام المصائب کشور است

تسنیم نوشت:عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به مشکلاتی که در کشور از جمله کسری بودجه و … داریم حتما باید به سمت اصلاح ساختار بودجه برویم واقعا امروز بودجه ریزی نادرست تبدیل به ام المصائب کشور شده است.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال 1401 که به مجلس ارائه کرده بحث اصلاح ساختار را مورد توجه قرار نداده است، گفت: با توجه به مشکلاتی که در کشور از جمله کسری بودجه و … داریم حتما باید به سمت اصلاح ساختار بودجه برویم واقعا امروز بودجه ریزی نادرست تبدیل به ام المصائب کشور شده است.

نماینده مجلس: بودجه ریزی نادرست تبدیل به ام المصائب کشور شده است

وی ادامه داد:براساس قانون اصلاح ساختار بودجه باید درآمدها و مصارف ارزی و ریالی از یکدیگر در بودجه جدا می‌شد اما این اقدام انجام نشده است.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس با تاکید بر اینکه اگر نظام بودجه ریزی کشور اصلاح شود باعث اصلاح نظام مالی، هزینه ای، پولی و بانکی کشور می شود، افزود: اگر روند درستی در بودجه نویسی داشته باشیم آثار خود را در اسناد بالادستی نشان می دهد ما در مجلس قانون تعالی جمعیت و خانواده می نویسیم اما تبلورش در بودجه سالیانه دیده می شود.

نماینده تربت حیدریه در مجلس با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق بودجه و در صحن علنی پارلمان باید برخی اصلاح ساختاری که از سوی دولت اعمال نشده را اعمال کنیم، ادامه داد: با توجه به اینکه اسناد بالادستی درباره اصلاح ساختار بودجه نیز داریم به راحتی می توانیم این کار را در زمان بررسی بودجه انجام دهیم تا برخی از ایراداتی که در این زمینه وجود را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:اصلاح نظام بودجه ریزی کشور وارتقای سند بودجه به سند مالی بخش عمومی از مواردی است که مجلس یازدهم باید نسبت به ان ورود جدی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نماینده نیشابور: جای افزایش سن بازنشستگی در بودجه نیست، بحران ایجاد می‌شود

بودجه دولت چگونه مدیر و نماینده شهرستانی را وادار می کند مقابل مدیرکل مرکزنشین تا کمر خم شود؟

تخمین سازمان برنامه بودجه از نرخ تورم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

21217

پست بعدی

تکلیف طرح وزارت نفت یرای توزیع یارانه بنزین چه زمان مشخص می شود؟

ش ژانویه 1 , 2022
بررسی برنامه وزارت نفت برای روش جدید توزیع یارانه بنزین در دستور کار هفته جاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری از روز شنبه تا چهارشنبه جلسات خود را برگزار می کنند و دستور کار آنها به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000