پس از کشورهای عربی و ترکیه، خوشنویسی ایران هم ثبت جهانی شد

پس از کشورهای عربی و ترکیه، خوشنویسی ایران هم ثبت جهانی شد

هنر سنتی خوشنویسیِ ایران، پس از ۱۶ کشور عربی و ترکیه، در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرونده هنر خوشنویسی ایران، با نام «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران» (The national programme to safeguard the traditional art of calligraphy in Iran ) در شانزدهمین جلسه کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رسید.

پیش از ایران، ۱۶ کشور عربی و ترکیه نیز، موفق به ثبت پرونده خوشنویسی خود در یونسکو شده بودند.

روز گذشته، «دانش، مهارت و شیوه خوشنویسی عربی» به عنوان پرونده‌ مشترک ۱۶ کشور عربی به عنوان یکی از میراث جهانی ناملموس بشری به ثبت رسیده بود.

امروز هم، ترکیه، «خوشنویسی سنتی در هنر اسلامی» را به ثبت رساند. این پرونده، یک سال پیش، هنگام ارائه، با اعتراض ایران روبه‌رو شده بود؛ انتقاد ایران به صفت اسلامی این پرونده بود؛ چراکه ترکیه تنها کشور اسلامی نیست که در خوشنویسی قرآن و دیگر کتاب‌های دینی، سابقه دارد.

۵۷۵۷

پست بعدی

اعلام آخرین آمار واکسیناسیون علیه کرونا در کشور

پ دسامبر 16 , 2021
بنابر اعلام وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونای تزریق شده در کشور از مرز ۱۱۲ میلیون دُز گذشت. به گزارش خبرآنلاین، تا کنون ۵۸ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۵۷۳ نفر دُز اول، ۴۹ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۱۱۴ نفر دُز دوم و سه میلیون و ۳۰۷ هزار و ۹۹۷ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000