«خندوانه» اول شد/ پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در آبان

 «خندوانه» اول شد/ پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در آبان

نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون سریال‌های سیما در آبان ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۷۹/۷ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی صداوسیما، برنامه «خندوانه» شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب در صدر برنامه­ های تلویزیون در آبان ماه بوده است.

مستند «حیات‌وحش» شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد بیننده در رتبه دوم علاقه‌مندی‌های مخاطبان قرارگرفته و برنامه «فوتبال برتر» (پخش زنده مسابقات فوتبال کشور) شبکه سه سیما نیز در این نظرسنجی با ۲۶/۸ درصد حائز رتبه سوم شده است.

بر مبنای این آمار و در دسته ­بندی برنامه ­های خانوادگی، سیمای خانواده شبکه یک با ۱۱/۹ درصد، به خانه برمی­گردیم از شبکه ۵ با ۱۱/۷ درصد، عصر خانواده از شبکه ۲ با ۸/۳ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب­ترین برنامه­ ها با محوریت خانواده و سبک زندگی سیما بودند.

در میان برنامه­ های صبحگاهی سیما، به ترتیب صبح‌به‌خیر ایران از شبکه یک سیما با ۱۰/۶ درصد مخاطب، سلام صبح‌به‌خیر از شبکه سه سیما با ۸ درصد و صبحی دیگر از شبکه آموزش با ۶ درصد مخاطب، برنامه ­های پربیننده صبح تلویزیون در آبان ماه بودند.

در میان برنامه ­های سرگرمی­ محور تلویزیون، خندوانه شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب، حیات‌وحش شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد، اعجوبه­ ها شبکه سه سیما با ۱۹/۸ درصد و سیم آخر شبکه سه سیما با ۱۶/۹ درصد پرمخاطب­ ترین برنامه ­های این بخش بودند.

برنامه­ های ورزشی سیما نیز مورد توجه مخاطبان بوده­اند. در بخش پخش زنده مسابقات، فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال لیگ برتر) با ۲۶/۸ درصد مخاطب و گزارش ورزشی با ۱۶/۴ درصد از شبکه ۳ و در بخش برنامه ­های ورزشی تولیدی، فوتبال برتر (کارشناسی فوتبال) با ۱۵/۸ درصد از شبکه ۳، برنامه­ های لذت فوتبال با ۱۵/۶ درصد، فوتبال ۱۲۰ با ۱۵/۴ درصد، ویدئو چک با ۱۲/۵ درصد و شب ­های فوتبالی با ۱۲/۲ درصد از شبکه ورزش به ترتیب پرمخاطب ­ترین برنامه­ های ورزشی سیما بودند.

در میان برنامه ­های سیاسی و اندیشه محور سیما، برنامه ­های جهان­ آرا با ۴/۶ درصد از شبکه افق، تهران۲۰ با ۳/۹ درصد از شبکه تهران، بدون توقف با ۳/۳ درصد از شبکه ۳ و معرفت با ۳/۳ درصد از شبکه چهارم سیما به ترتیب برنامه­ های پرمخاطب این بخش بودند.

در ماه آبان همچنین برنامه ­های دکتر سلام با ۱۲/۸ درصد از شبکه آموزش، طبیب با ۱۱/۷ درصد از شبکه ۳، ضربان با ۸/۹ درصد از شبکه سلامت و انارستان با ۸/۸ درصد از شبکه افق برنامه ­های پرمخاطب حوزه سلامت در ماه آبان شدند.

در بین برنامه­ های علمی­- آموزشی، برنامه ­های مدرسه تلویزیونی ایران از شبکه آموزش با ۷/۳ درصد مخاطب، چهارسوی علم با ۴/۱ درصد و چرخ با ۱/۱ درصد از شبکه چهار سیما بیشترین بیننده را داشته­اند.

بر اساس این نظرسنجی کلبه عموپورنگ با ۱۹/۲ درصد پرمخاطب ­ترین برنامه حوزه کودکان و نوجوانان در آبان ماه بود.

همچنین برنامه ­های سمت خدا با ۱۸/۲ درصد مخاطب، یاد خدا از شبکه قرآن با ۱۱/۴ درصد مخاطب و درس­هایی از قرآن از شبکه اول سیما با ۸/۹ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب­ ترین برنامه­ های معارفی تلویزیون در ماه آبان بودند.

گفتنی است در این گزارش ۲۰/۷ درصد از پاسخگویان بیننده تکرار برنامه‌های سیما از طریق اینترنت (سایت‌های آپارات و تلوبیون و…) بوده ­اند و ۲۲/۸ درصد از پاسخگویان حاشیه‌ها و رویدادهای برنامه‌های شبکه‌های سیما را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند.

۵۸۵۸

پست بعدی

قلعه خواجه در استان خوزستان لرزید

چ دسامبر 15 , 2021
اهواز – منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان با زلزله‌ای به قدرت ۴.۶ ریشتر لرزید.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000