چرا واکسن «اسپوتنیک‌وی» روسیه در ایران تولید نشد؟

چرا واکسن «اسپوتنیک‌وی» روسیه در ایران تولید نشد؟

رئیسی گفت: روسیه نتوانست تعهدی که درباره واکسن به ما داده بود را اجرایی کند.

به گزارش خبرآنلاین، بعد موفقیت روسیه در تولید واکسن اسپوتنیک‌وی قرار شد خطی تولیدی در ایران این واکسن را تولید کند، اقدامی که به سرانجام نرسید. درباره چرایی عدم موفقیت تولید این واکسن روسی در ایران، علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت در دولت حسن روحانی به خبرآنلاین گفت: «روسیه برای تولید واکسن با کشور خودمان هم قرارداد بست. واکسن‌های اسپوتنیک نوبت اول و دوم داشتند که با یکدیگر متفاوت بودند، در قسمت واکسن شماره دو یکسری مشکلات در بحث تولید بوجود آمد، اگر خاطرتان باشد ما وقتی اسپوتنیک از روسیه وارد کردیم مدتی دز دومِ آن را نداشتیم، برای این‌که آن‌ها در تولید واکسن دز دوم دچار اشکالاتی شدند. واقعاً نتوانستند تعهدی که به ما داده بودند را اجرایی کنند و واکسن را به ما بدهند.»

متن کامل این گفت‌گو را این‌جا بخوانید.

۴۷۲۳۳

پست بعدی

فیلمنامه‌ای برای شکستن ۳۰ استخوان‌ رامبد جوان!

س دسامبر 14 , 2021
جناب‌خان در برنامه شب گذشته با اسم «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی نوید محمودی شوخی کرد و گفت می‌خواهم فیلمی بسازم که ۳۰ استخوان‌ رامبد جوان را همزمان بشکنم. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان، شب گذشته(دوشنبه ۲۲ آذر) میزبان نوید محمودی کارگردان، تهیه کننده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000